۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۲۴۱۵۹

اهدای هنر دست بانوان کرمانی به آستان قدس رضوی

اهدای هنر دست بانوان کرمانی به آستان قدس رضوی
پرچم مزین به نام مبارک حضرت امام رضا(ع)، هنر دست بانوان هنرمند کرمانی، به آستان قدس رضوی اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، لیلی رئیسی نسب خادمیار و هنرمند شهرستان عنبرآباد استان کرمان، در خصوص بافت و تهیه این پرچم گفت: پرچم مزین به نام حضرت رضا(ع) با هنر زیح بافی دوخته شده است.

این هنرمند ادامه داد: پس از تصمیم به دوخت پرچم آقا امام رضا(ع)، با مرکز خادمیاری عنبرآباد طرح موضوع کردیم و طرح پیشنهادی از سوی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی مطرح و این پرچم تهیه شد.

وی افزود: شروع به کار تولید این اثر همزمان با دهه کرامت و با حضور جمعی از خادمیاران، فعالان و مسئولان فرهنگی شهرستان آغاز و اولین سوزن بر پارچه زده شد.

رئیسی نسب خاطر نشان کرد: کار انجام شده روی پارچه سفید انجام شد که حدود ۲ هزار و ۸۰۰ ساعت کار و بیش از 90هزار سوزن همراه با ذکر صلوات، قرائت قرآن، ادعیه و یا رضا(ع) انجام شده است.

وی اظهار کرد: طی ۶ مرحله، شامل دوخت یا بافت زمینه روی پارچه سفید شش تاری، پس از آن دوخت اولیه ریشه دوزی، مرحله سوم بافت روی ریشه و طراحی آرم روی زمینه دوخته شده و دوخت تمام زمینه، کار پرچم ثامن الحجج(ع) به اتمام رسید.

این خادمیار، اضافه کرد: پرچم جمهوری اسلامی ایران را نیز در سال ۹۸ زیح دوزی و به دفتر مقام معظم رهبری اهدا کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

ارسال نظرات