۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۲۴۲۰۷
آیت الله اعرافی در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی:

حوزه علمیه در خدمت کمیته امداد است/ محرومیت زدایی، وظیفه ای همگانی

حوزه علمیه در خدمت کمیته امداد است/ محرومیت زدایی، وظیفه ای همگانی
آیت الله اعرافی با بیان اینکه محرومیت زدایی، وظیفه ای همگانی است، گفت: شکوفا سازی استعداد ها در کمیته امداد امر مهمی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که در قم برگزار شد با تقدیر از خدمات ارزنده کمیته امداد و همه خیرین و عموم مردم گفت: همه ما باید قدردان حمایت ها و کمک های مردم عزیز و شریف باشیم.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به تعامل بین حوزه علمیه و کمیته امداد افزود: باید مسئله امداد را به مقوله اجتماعی در جامعه محقق کنیم و نظام امدادی را با کار مطالعاتی و پژوهشی از نگاه اسلام که مسایل مهم و ارزشمندی دارد مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان این که رویکردهای کمیته امداد در تاریخ انقلاب اسلامی بالنده و به سوی پیشرفت بوده بیان داشت:اگر منظومه فکری اسلام در تکامل و تعامل را در ابعاد و اضلاع دیگر که نهان است انجام شود، کار مهمی صورت گرفته است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: از منظر اسلام در شاخص کل جامعه اسلامی اگر در یک گوشه محرومیت باشد و امکان رفع آن باشد و رفع نشود همه جامعه مسئول آن هستند بنابراین این واجب کفایی اختصاص به کمیته امداد ندارد و شاخص، مفاهیم اسلامی منطبق بر احکام اسلامی در جامعه است.

وی افزود: کمیته امداد پیشران و پیشاهنگ این امر خطیر می باشد و مسئولیت هیچ کس را رفع نمی کند و همه دستگاه های نظام و مردم مسئول می باشند و این شاخص جامعه اسلامی که همه احاد جامعه حاضر در میدان بصورت انقلابی در صحنه باشند یک اصل است.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: در وسط این میدان کمیته امداد نقش پیشران و راهبری را ایفا می کند، لذا باید در کشور پایش و موج ایجاد بکند که این امر مهم مسئولیت خطیری می باشد بنابراین در اصل، محرومیت زدایی و امداد وظیفه همگانی است، ولی راهبری و همگانی آن مربوط به این نهاد می باشد. لذا باید به دو اصل توانمند سازی به عنوان وظیفه عام در جامعه اسلامی و محرومیت زدایی در عرصه کمیته امداد توجه داشت.

آیت الله اعرافی خاطرنشان ساخت: باید رویکرد علمی فرهنگی معنوی و اخلاقی و توجه به همه ابعاد آن که نظام اسلامی انتظار می رود توجه داشته باشیم و در این آسیب ها و حوادث های اجتماعی افراد جامعه را مورد توجه قرار دهیم و امیدواریم این رویکرد تقویت شود.

وی گفت: کمیته امداد باید در عرصه خدمت به افراد نخبه و مستعد که تحت حمایتش می باشد در جهت رشد افراد به صورت ویژه ریل گذاری کند و شکوفا سازی استعداد ها در کمیته امداد امر مهمی است تا در جهت تقویت جامعه برآید. لذا تمرکز در استعدادهای ممتاز، کار ارزشمندی است و نیاز است افزون به این ها در امر فرهنگی نیز کار شود، چرا که برای تقویت نظام موثر می باشد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: با روحیه جهادی و انقلابی قدم های جدی تری برداریم تا فرهنگ جهادی و بسیجی تقویت بشود، لذا در این عرصه حوزه علمیه وظیفه خود می داند در خدمت کمیته امداد باشد تا از ظرفیت ها و شبکه سازی های حوزه در نقاط مختلف کشور که شاه‌راهای مهمی است در جهت پیش‌برد اهداف گام موثری برداشت.

ارسال نظرات