۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۷۲۴۲۳۵
حجت الاسلام اسلامی تبار مطرح کرد؛

نکاتی از بند سوم دعای «مکارم الاخلاق» صحیفه سجادیه

نکاتی از بند سوم دعای «مکارم الاخلاق» صحیفه سجادیه
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: ایمان و توحید واقعی مانند درخت سرسبز و چهارفصلی است که پیوسته میوه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در ادامه تفسیر بند سوم شرح دعای مکارم الاخلاق از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: خلقت انسان برای کسب معرفت، عبودیت و مزین شدن به ارزش‌های اخلاقی و تقرب به خداوند است.

وی با اشاره به اینکه خداوند را باید همراه با صفاتش قبول داشت، افزود: خداوند رزاق است و به رازقیت خداوند باید اعتقاد داشت، به هرکس بخواهد رزق و روزی می‌رساند و دست او برای رزق و روزی باز است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه اعتقاد به رزاقیت خداوند دارای دستاورد‌هایی برای انسان است، گفت: ایمان و توحید واقعی مانند درخت طیب سرسبز و چهار فصلی است که پیوسته میوه می‌دهد.

وی ادامه داد: درون انسان با ایمان و موحدی که توحید را قبول دارد و معتقد به صفات خداوند است درخت میوه داری است که پیوسته میوه می‌دهد و پیوسته مردم از میوه‌های این درخت بهره‌مند هستند.

امام جمعه موقت کاشان افزود: انسانی که به رازقیت خداوند ایمان دارد بخل ندارد و همه چیز را متعلق به خدا می‌داند و آنچه را که دارد در راه خدا انفاق می‌کند و از کم و زیاد شدن رزق روزی هراس ندارد و چشم طمع به اموال مردم ندارد و به ثروت دیگران حسادت نمی‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار عامل مادی کار و تلاش و عامل معنوی شکر خدا و دعا را سبب افزایش رزق و روزی دانست و گفت: انسان برای کسب رزق و روزی ضمن کار و تلاش باید شاکر خدا باشد و دعا کند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اعتقاد و ایمان به خدا داشتن به معنی اعتقاد به اصل وجود خدا و صفات خدا داشتن است، ضمن اینکه نمی‌توان ذات خداوند را شناخت و تنها باید نسبت به صفات خداوند ایمان داشت.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن نیز برای معرفی خودش از طریق صفاتی همچون رحیم، غفور، شکور، ودود، رحیم و حلیم خودش را معرفی می‌کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات