۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۷۲۳۷۳۹
امام جمعه موقت کاشان:

انسان برای کسب معرفت و رسیدن به قرب الهی آفریده شده است

انسان برای کسب معرفت و رسیدن به قرب الهی آفریده شده است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان برای کسب معرفت و برای رسیدن به قرب الهی، پاکسازی درونی و مبارزه با شیطان و عبادت آفریده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در ادامه تفسیر بند سوم شرح دعای مکارم الاخلاق از صحیفه سجادیه که درمسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) از خدا می‌خواهد مسائلی که او را مشغول دنیا می‌کند و از وظیفه اصلی باز می‌دارد را از سد راه او بردارد.

وی افزود: انسان اگر به امور جزئی مشغول شود و از امور اصلی و اساسی دور خواهد شد و توفیق از او سلب خواهد، از این رو امور اساسی اموری است که در قیامت از او سوال می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان برای کسب معرفت و برای رسیدن به قرب الهی، پاکسازی درونی و مبارزه با شیطان و عبادت به دنیا آمده است، این در حالی است که سراسر عمر انسان جهل و اطاعت از شیطان است و به جای قرب به خدا از خدا دوره شده است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: یکی از اموری که انسان را در دنیا خیلی به خودش مشغول می‌کند مشکلات مالی است، از این رو مشکل اقتصادی انسان را از انجام کار‌های دیگر دور می کند.

وی با اشاره به اینکه حد کفایت و به اندازه نیاز برای انسان مفید است، افزود: کمی مال و ثروت و زیادی مال و ثروت هر دو بحران آفرین است و آنچه برای انسان مفید است به اندازه بر آوردن شدن حاجات و حد کفایت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار زندگی متعادل و آبرو مندانه در حد کفایت را برای انسان مفید دانست و اظهار داشت: کمی مال مشکل آفرین است و زیادی آن سبب طغیان انسان است.

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید، نداشتن سلامتی، امنیت، بی نیازی، قناعت و همسر همراه سبب خواهد شد شادی از زندگی انسان دور شود و انسان را با مشگل روبرو کند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: مسائل مالی یکی از اموری است که فکر انسان را به خود مشغول می‌کند و از امور اصلی دور می‌کند و زمانی که فکر انسان آزاد می‌شود که در موضوعات مالی کفایت داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان نه باید آنقدر کم داشته باشد که محتاج دیگران باشد و نه آنقدر زیاد داشته باشد که سبب طغیان او شود.

وی افزود: آنچه خداوند برای انسان مقدر کرده است رزق و روزی است و رزق و روزی تنها مالی نیست، بلکه توفیقاتی است که خداوند برای انسان قرارداده است، از این توفیق حضور در نماز جماعت رزق معنوی از سوی خداوند برای انسان است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه هر توفیقی ازسوی خداوند رزق و روزی خدا است، گفت: خواندن کتاب‌های مفید، فرزند صالح و پدر و مادر مومن رزق و روزی خداوند برای انسان است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات