۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۲۴۵۴۴
آیت الله سعیدی:

عقب ماندن خواص از مردم در حوادث اخیر/ بسیج مقتدر و مظلوم؛ حافظ امنیت کشور

عقب ماندن خواص از مردم در حوادث اخیر/ بسیج مقتدر و مظلوم؛ حافظ امنیت کشور
امام جمعه قم گفت: تا تفکر بسیجی در میان ملت ایران موج آفرینی می کند آمریکا و دنباله روهای آنان در منطقه هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلی نماز جمعه شهر کریمه اهل بیت (س) برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج گفت: امام راحل با نورانیت افق آینده بسیج را در حفظ و ماندگاری و اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی را دیده بودند.

وی با بیان اینکه بسیج در راه پاسداری از اسلام و کشور و مقابله با دشمنان به لحظه وارد میدان می شود، ادامه داد: بسیج در شکل دهی هشت سال دفاع مقدس به عنوان نماد مقاومت ملت نقش بسزایی داشت و امروز نیز در راستای خدمت به ملت و کشور در حوادث و بلایا به کمک می آید و بسیج یعنی متن مردم در الگو گیری از امیرالمومنین (ع) در پیشگامی و فداکاری مومنانه و مجاهدانه است.

آیت الله سعیدی با ابراز اینکه شهدای بسیج همه قهرمانان راستین و حسینی ملت ایران هستند، اظهار کرد: بسیجی از شهید سلیمانی الگو می گیرد و او از سرزنش هیچ سرزنش کننده ای نمی ترسد و بسیج چون در میدان حاضر است موجب خشم دشمنان شیاطین صفت شده است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: تا تفکر بسیجی در میان ملت ایران موج آفرینی می کند آمریکا و دنباله روهای آنان در منطقه هیچ غلطی نمی توانند کنند، در اغتشاشات اخیر هم بسیج با درخشش و مظلومیت برای حفظ امنیت و آرامش در کنار سایر نیروهای نظامی و انتظامی برای خدمت به ملت ایستادگی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به اغتشاشات و حوادث اخیر تاکید کرد: این اغتشاشات حاصل چهار دهه تجربه دشمنان ایران و خشم آنان از پیشرفت این کشور در سطح منطقه و بین المللی بود لذا جنگ تمام عیاری را برعلیه ارزش ها، قرآن و مقدسات راه انداختند و صراحتاً اعلام کردند تا زمانی که اسلام و همبستگی وجود دارد راه به جایی نمی برند و دشمنانی آنان بی پرده و نفرت آمیز و کینه توزانه توسط رسانه هایشان تبلیغ می شود.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) افزود: با تحریف روایت ها در جنگ رسانه ای مورد حمایت آمریکا و اسرائیل هستند، و در حالی که خودشان جلیقه زردها را تار و مار می کنند، حکومت جمهوری اسلامی را ناقض حقوق بشر می دانند.

وی با بیان اینکه بر مسئولان واجب است با تلاش مضاعف و با تدبیر و امیدآفرینی مشکلات مردم را برطرف کنند، اذعان کرد: مسئولان نسبت به جابجایی بانیان وضعیت موجود و مدیران خسته، ضعیف و غیر انقلابی لحظه ای درنگ نکنند.

تولیت آستان حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه مردم در مقابله با اغتشاشگران خوش درخشیدند، یادآور شد: حرکت مردم دشمت شکن و تاریخ ساز شد و نشان داد که مردم ما بعد از این حوادث قوی تر شده اند و با اتحاد، همدلی و بصیرت در تجدید بیعت با آرمان های انقلاب و امامین انقلاب، مصصم تر از همیشه، این مردم در دفاع از انقلاب تا پای جان خواهند ایستاد.

وی با تاکید بر حضور مردم در صحنه امنیت کشور را به دنبال دارد، عنوان داشت: بدون شک حضور مستمر شما مردم در میدان باطل السحر همه توطئه ها وفتنه های آشوبگران داعشی صفت خواهد بود.

آیت الله سعیدی ادامه داد: مردم ما همیشه نشان داده اند که پیشگام هستند اما برخی از خواص در عرصه های مختلف هم پای مردم وارد نشدند و مردم از این دسته گله مند هستند که چرا به موقع وارد صحنه نمی شوند و جریان سازی نمی کنند. امروز هر کس بتواند در تقویت، امید، عزت و حل کشور بتواند کار کند اما بی تفاوت یا کم کاری کند، یقیناً مرتکب حرام شرعی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به اینکه همه باید با حضور در صحنه زمینه ساز حکومت منجی آخر الزمان باشیم، بیان کرد: حضور در صحنه مصداق عمل صالح است.

وی با اشاره به ولادت حضرت زینب (س) گفت: این روز را گرامی میداریم و به پرستاران شریف این کشور تبریک عرض می کنیم و امیدوارم نسبت به حقوق پرستاران توجه و اهتمام بیشتری شود.

امام جمعه قم در خطبه اول با اشاره به اینکه تقوا گسستن از خود و پیوستن به خداوند است، ابراز کرد: خدابینی ما هنگامی کمال پیدا می کند که تلاش کنیم در تمام عمر و زندگی غیر خدا را نبینیم.

آیت الله سعیدی ادامه داد: کسی که عادت کند از لذایذ حرام دنیا چشم بپوشد دیگر زرق و برق و شیرینی دنیا جاذبه ای ندارد و در اینجا چنین انسانی دید خدا بینی اش باز می شود همانگونه که در فرازی از مناجات شعبانیه از حضرت حق درخواست بریدان از غیر خدا را می کنیم.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به آیاتی از سوره توبه و اشاره به جریان منافقین اظهار کرد: یکی از صفات پست و زشت منافقین طعنه های بی ادبانه و عیب جویانه در مقابل رسول خدا (ص) در هنگام تقسیم غنایم بود و هدفشان از این جنایت های ساختار شکنانه جلوگیری از تاثیرگذاری فرمایشات مقام پیامبر اعظم (ص) بود.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه ملاک و معیار منافقان دست یابی به امتیازات است، تصریح کرد: همیشه یک عده در دنیا اینگونه بوده اند که اگر از امتیازات مالی برخوردار نباشد از رهبرشان بد گویند و به دیگران ظلم و روا داشته شود تا از این راه به منافع دنیای برسند و این قشر از صدر اسلام تاکنون در بین اجتماع بوده اند و عیب جویی آنها از حکومت برای درد مردم نیست بلکه به فکر منفعت و منافع دنیوی خود هستند.

ارسال نظرات