۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۲۴۵۴۵
دبیر مجمع طلاب و فضلای دورودی مقیم قم مطرح کرد؛

ضرورت همکاری حوزه و آموزش و پرورش در تقویت هویت دینی و انقلابی دانش آموزان

ضرورت همکاری حوزه و آموزش و پرورش در تقویت هویت دینی و انقلابی دانش آموزان
حجت الاسلام الهی نژاد توجه به تربیت نسل جوان و نوجوان را مهم دانست و گفت: همکاری حوزه و آموزش و پرورش در تقویت هویت دینی و انقلابی دانش آموزان ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام حجت اله عبدالواحد الهی نژاد، صبح امروز در جلسه مجمع طلاب و فضلای دورودی مقیم قم، با حضور طلاب و فضلای دورودی مقیم قم و رییس سازمان تبلیغات دورود و رییس آموزش و پرورش شهرستان دورود که در پردیسان شهر مقدس قم برگزار شد، با اشاره به ظرفیت موثر فضلای دورودی مقیم قم و تجربیات مهم آنها در زمینه تربیت نسل جوان و نوجوان گفت: هدف از تشکیل جلسه ایجاد تعامل هر چه بهتر و بیشتر بین آموزش و پرورش شهرستان دورود و طلاب دورودی به منظور تقویت هویت دینی و انقلابی دانش آموزان و معلمین است.

دبیر مجمع طلاب و فضلای دورودی مقیم قم با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ تبلیغاتی دشمنان افزود: همه باید در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب وجهاد تبیین، نسبت به رفع شبهات دانش آموزان در زمینه های اعتقادی، سیاسی و اجتماعی با فعالیت های  کارشناسی اقدام کنیم.

حجت الاسلام الهی نژاد برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، جلسات تخصصی در زمینه مباحث اعتقادی و اجتماعی و کارگاه های تخصصی برای جوانان و نوجوانان را امری لازم دانست و گفت: هماهنگی بین اولیای دانش آموزان، آموزش و پرورش و روحانیت و دستگاهای فرهنگی تربیتی برای تحقق یک تربیت صحیح اسلامی ضروری است.

زمینه حضور روحانیت در مدارس آموزش و پرورش دورود فراهم می شود

لطفی زاده، رییس آموزش و پرورش دورود با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش این شهرستان، کمبود فضای آموزشی و امکانات را از جمله مشکلات مهم برشمرد و گفت: علاوه بر کمبود فضا و امکانات، کمبود نیروی کیفی در زمینه امور تربیتی نیز از دیگر مشکلات است.

وی از طلاب دورودی خواست با حضور هرچه بیشتر خود در مدارس، موجبات ارتقای سطح معنوی دانش آموزان را فراهم نمایند.

رییس آموزش و پرورش شهرستان دورود با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش عنوان کرد: اجرای رتبه بندی معلمان اقدام شایسته ای است که دولت با اجرای آن تحول اساسی در حقوق و معیشت فرهنگیان ایجاد کرده است.

لطفی زاده با تاکید بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر بین آموزش و پرورش و روحانیت، آمادگی خود را برای فراهم نمودن زمینه حضور مبلغین در مدارس را اعلام کرد.

کمبود روحانیت برای حضور در مدارس آموزش و پرورش

حجت الاسلام شاملویی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دورود گزارشی از وضعیت تبلیغی روحانیون شهرستان و فعالیت های آنان در مدارس شهرستان را بیان کرد و گفت: به علت کمبود روحانیون با تجربه و متخصص  در شهرستان، حضور در همه مدارس ممکن نیست و بسیاری از مدارس فاقد امام جماعت و روحانی برای برگزاری فعالیت های فرهنگی هستند.

وی حضور مبلغین در منطقه را ضروری دانست و عنوان کرد: سازمان تبلیغات برای حضور مبلغین نهایت تلاش و همکاری را خواهد داشت و اظهار امیدواری کرد با ایجاد تعامل بین روحانیت و آموزش و پرورش بخشی از کمبود ها جبران گردد.

گفتنی است، در این جلسه نسبت به موضوعات متعددی در رابطه تربیت دینی و انقلابی هم اندیشی و تصمیم گیری شد و مقرر شد مطالبات و تصمیم در قالب تفاهم نامه ای  اجرایی شود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات