۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۲۴۷۰۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ورزش از بهترین عرصه های حضور اجتماعی روحانیت است

ورزش از بهترین عرصه های حضور اجتماعی روحانیت است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تقدیر و تجلیل از برگزار کنندگان مسابقات ورزشی طلاب، کسب مقام‌های ورزشی تیمی را سبب محبوبیت اجتماعی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی یکشنبه شب در مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی بسیج طلاب که در مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای بسیج کاشان برگزار شد، بر داشتن روح و جسم قوی طلاب تأکید کرد و گفت: روح قوی می‌تواند جسم را با خود همراه کند.

وی با بیان اینکه روح انسان با دعا، اشک شبانه، تلاوت قرآن و نماز شب قوی می‌شود، افزود: قوت جسمی به عنوان یکی از ملاک‌های برتری در قرآن مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی الگوی ورزشکاران را شهدای ورزشکار دانست و اعلام کرد: شهید ابراهیم هادی ظاهرا روحانی نبود، اما عرفای بزرگ از او می‌خواستند آن‌ها را نصحیت کند.

وی گفت: شهید ابراهیم هادی در جبهه‌های نبرد نیز حماسه آفرین شد و قدرت بدنی خود را آنجا هزینه کرد.

نماینده، ولی فقیه در کاشان گفت: شهید سعید طوقانی نیز که در سه دقیقه ۳۰۰ دور در گود زورخانه می‌چرخید در ۶ سالگی عنوان پهلوان ایران را کسب کرد و در ۱۰ سالگی رئیس پهلوانان نوجوانان ایران شد و در ادامه زورخانه را تعطیل کرد و عازم جبهه تا به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه جسم سالم همراه با روح سالم مفید است، گفت: دنیا میدان مسابقه است و برای رسیدن به درجات عالی بهشت است و برای رسیدن به درجات عالی بهشت باید با یکدیگر رقابت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه برای رسیدن به درجات عالی بهشت نیاز به داشتن اخلاص و ارتقای کیفیت اعمال انسان است یادآور شد: یک عمل کوچک با اخلاص ضربه امیرمومنان (ع) در خندق است.

وی با تقدیر و تجلیل از برگزار کنندگان مسابقات ورزشی طلاب، کسب مقام‌های ورزشی تیمی را سبب محبوبیت اجتماعی دانست و تأکید کرد: در کنار محبوبیت‌های ورزشی تلاش کنید محبوب عندالله باشید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات