۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۷۲۵۲۴۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

برخی به اسم آزادی، مانع فعالیت هنرمندان شده اند

برخی به اسم آزادی، مانع فعالیت هنرمندان شده اند
اصفهان ـ تمنایی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر استان اصفهان گفت: برخی اکنون در کشور با اسم آزادی بیان یک دیکتاتوری را رقم زده‌اند و مانع فعالیت هنرمندان شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی تمنایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه هنرمند باید در شرایطی که مردم دچار مشکل هستند فعالیت داشته باشد، گفت: برخی اکنون در کشور با اسم آزادی بیان یک دیکتاتوری را رقم زده‌اند و مانع فعالیت هنرمندان شده‌اند و امیدوار هستیم شرایط به نفع انقلاب بیش از پیش رقم بخورد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های هنری اصفهان، خاطرنشان کرد: شرایط هنری اصفهان را باید بیش از پیش تقویت کرد و برای ماندگاری آن تلاش ویژه داشته باشیم. تئاتر یکی از هنرهای مهم و پر طرفدار استان اصفهان است که باید در راستای اعتلای آن تلاش ویژه داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در ادامه افزود: جشنواره تئاتر با مشارکت مجموعه‌های مختلفی در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نظیر شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، حوزه هنری، انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد برگزار می‌گردد.

وی در ادامه عنوان کرد: از بین ۱۸ نمایشی که به دبیرخانه جشنواره ارسال شد پس از بازبینی ۸ اثر برای نمایش در جشنواره تئاتر استان اصفهان انتخاب شد. همگرایی ملی و شعار سال، ارتقا نهاد خانواده، آثار نویسندگان ایرانی و بومی، مسائل منطقه و استان با چشم انداز جهانی و شیوه‌های روز تئاتر دنیا چهار موضوع جشنواره تئاتر امسال استان اصفهان است.

تمنایی با بیان اینکه جشنواره تئاتر استان اصفهان از ۱۸ آذرماه آغاز و تا دوشنبه ۲۱ آذرماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: از ۱۸ اثری که به دبیرخانه واصل شد، ۶ اثر از نجف آباد ۵ اثر از اصفهان که ۴ اثر پذیرفته شده، شاهین شهر ۳ اثر که یک اثر از آن پذیرفته شده و از نایین، گلپایگان، خمینی شهر و لنجان هرکدام یک اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، از برگزاری جشنواره تئاتر استان اصفهان در تالار هنر و سالن ماه حوزه هنری خبرداد و گفت: احمد شاهین‌فر، هوشنگ جمشیدیان و جواد ایزد دوست داوران جشنواره هستند. امیدوار هستیم این جشنواره با موفقیت برگزار شده و این جشنواره چراغ تئاتر استان اصفهان را روشن کند و در کنار هنرمندان برای ارتقا زیرساخت‌های جشنواره اقدامات مؤثری انجام بدهیم.

وی با اشاره به فشار جریانات ضدانقلاب و اغتشاشگران به روی هنرمندان، اظهار کرد: حتی تا چند روز گذشته بنا بود جشنواره تئاتر غیرحضوری باشد، اما با بهبود شرایط اصفهان تصمیم بر این شد که جشنواره به صورت حضوری برگزار شده و جشنواره به خوبی برگزار خواهد شد و امیدوار هستیم شاهد حضور مردم در جشنواره باشیم.

تمنایی با بیان اینکه نمایش‌های جشنواره تئاتر استان اصفهان در شهرستان‌ها اکران شده است، خاطرنشان کرد: امکان بردن جشنواره به شهرستان‌ها به لحاظ فنی وجود ندارد ولی پس از جشنواره امکان روی صحنه رفتن نمایش‌ها در شهرستان‌ها وجود خواهد داشت. همچنین گروه تئاتر اتفاق ساده با کارگردانی پویان امامی در گذر فرهنگی چهارباغ با موضوع آب و مصرف بهینه آب در طول ایام جشنواره تئاتر استان اصفهان اجرا خواهند داشت./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات