۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۷۲۸۳۰۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

یادآوری ایام الله برای نسل جوان نوعی جهاد تبیین و بصیرت دهی است

یادآوری ایام الله برای نسل جوان نوعی جهاد تبیین و بصیرت دهی است
اصفهان– حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: یادآوری ایام الله و عبرت‌های مرتبط برای نسل جوان و دانشجویان هم دستور قرآن است و هم جهاد تبیین و بصیرت دهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در دیدار با روحانیون دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: در ماه رجب باید بیشتر به فکر تقویت معنویت خود باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی در هر مجموعه‌ای که قرار داریم اقامه نماز با کیفیت است، افزود: اگر امام جماعت برای داشتن حضور قلب تلاش نکند مصداق امام جائر است که به حقوق دیگران تعدی کرده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: مومن واقعی در نماز حضور و خشوع قلب دارد و برای داشتن حضور و خشوع باید از محضر بزرگانی که این مسیر را طی کرده اند رفت و آثار بزرگانی همچون امام راحل، آیت الله بهجت استفاده کرد.

به گفته وی مومن واقعی کسی است که در نماز حضور و خشوع قلب داشته باشد، چرا که حضور قلب امکان دارد در غیر این صورت خدا از بنده خودش کارغیر ممکن نمی‌خواست.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اقامه نماز جماعت، حضور در خوابگاه دانشجویان، حضور در جمع دانشجویان، انس با دانشجو و داشتن اخلاق دینی را مهم دانست و اظهار داشت: آنچه سبب هدایت مردم می‌شود خوش رویی و اخلاق خوب است.

وی ادامه داد: اخلاق و معاشرت با دانشجو، حضور در ضیافت شام و ناهار دانشجویان، سبب انس با دانشجو است و دانشجو را می‌تواند جذب کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم داشتن چشم انداز و سیر موضوعی کوتاه سه دقیقه‌ای برای فعالیت‌های تربیتی تأکید کرد و افزود: دانشجو باید بداند روز بعد در نماز چه احکامی و کدام حکمت از نهج البلاغه گفته خواهد شد.

به گفته وی با همین سه دقیقه‌ها در نماز جماعت می‌توان چندین مرتبه صحیفه سجادیه و بار‌ها خطبه‌های نهج البلاغه را مطالعه و تمام کرد، چرا که مطلب کم، اما مستمر بسیار مفید است.

حجت الاسلام والمسسلمین حسینی در ادامه تذکر به ایام الله را دستور قرآن دانست و با اشاره به بهره مندی از ایام الله شمسی و قمری گفت: تذکر به ایام الله هم اجرای دستور قرآن و هم جهاد تبیین و بصیرت دهی است، از این رو نباید تنها به صرف خواندن تقویم بسنده کرد بلکه عبرت‌های مرتبط با حوادث نیز بیان شود.

وی برگزاری ایام سوگواری فاطمیه و راه اندازی موکب را قابل تقدیر دانست و بر پذیرایی مختصر در ایام ولادت ائمه معصومین(ع) تاکید کرد و افزود: ایام الله ولادت و شهادت برخی از امامان معصوم نباید فراموش شود.

به گفته وی داشتن تدریس را سبب اثرگذاری بیشتری دانست و گفت: برای کسب بیشترین دستاورد و اثرگذاری نیاز به پیش نیاز تقویت فقه و اصول روحانیون فعال در دانشگاه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی رفع مشکل بیماران، دانشجویان، اساتید و کارکنان و سرکشی به بیماران مهم، ارزشمند، خداپسندانه و کار جهادی ارزشمند به ویژه در دوران کرونا دانست و افزود: آیت الله جزایری در موضوع سیل به جامعه مدرسین توصیه کرد تا طلبه‌های جوان برای کمک به مردم سیل زده به اهواز اعزام و با عمامه و لباس بسیجی در بین سیل زدگان باشند و به آن‌ها کمک کنند.

وی در ادامه به هماهنگی بین دستگاه‌های نظارتی و در راس همه نهاد رهبری در دانشگاه را برای حفظ ارزش‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه درموضوع حجاب نباید نا امید شد، گفت: این باور که امر به معروف و تذکر لسانی تاثیر دارد را باید در خود تقویت کرد و بیشترین اهتمام را برای امر معروف جمعی داشت.

به گفته وی برای تبیین عقلانی حجاب، کتابی آیت الله مهدوی که در اصفهان بر مبنای این کتاب عمل شده مفید است و لباس فرم دانشجویی نیزطرح خوب و مفیدی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات