۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۷۲۸۳۲۱

تحلیل هفته

تحلیل هفته
تلاش غربی‌ها برای تروریستی خواندن نظام، عیان شدن نقش عمله های آمریکا در ترور حاج قاسم و خنثی شدن طرح خرابکاری بزرگ صهیونیست‌ها در ایران را در تحلیل هفته بخوانید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، تحلیل اخبار این هفته به درگذشت همسر حضرت آیت الله سبحانی، تروریستی خواندن سپاه و تلاش اتحادیه اروپا برای تروریستی خواندن تمام ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران، بیانیه قابل تأمل وزارت اطلاعات درباره تلاش اتحادیه اروپا، نقش ملیجک‌های آمریکایی در عراق در ترور حاج قاسم سلیمانی و دستگیری 12 تیم تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی که تلاش داشتند عملیات‌های تروریستی متعددی را در کشور انجام دهند، می‌پردازد.

تحلیل هفته

درگذشت همسر آیت الله سبحانی

مراجع معظم تقلید، همیشه ثابت کرده‌اند که همچنان که به دروس دینی علاقه‌مند هستند، در راه عشق به همسر و خانواده، ثابت قدم‌اند. پیش از این وقتی تصاویر ناراحتی و گریستن حضرت آیت الله جوادی آملی در کنار تابوت همسرشان منتشر شد، بسیاری از مخالفان دین که اسلام را دینی ضدزن معرفی می‌کردند، از این صحنه متحیر شدند. آن‌ها می‌گفتند چطور می‌شود یک مرجع تقلید دینی، این گونه در فراق همسر خود بگرید؟!

حال حضرت آیت الله سبحانی که این روزها در غم فراق همسر خود به سر می‌برد، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و دیگر مراجع معظم تقلید و علما، این داغ را به ایشان تسلیت گفتند. خبرگزاری رسا نیز درگذشت همسر آیت الله سبحانی را به این مرجع معظم تقلید شیعه تسلیت می‌گوید و علو درجات را برای آن مرحومه خواستار است. حضرت آیت الله سبحانی نیز در این ایام به رسم سنت قدیمی که در حوزه‌های علمیه مرسوم است پس از فارغ شدن از تدفین و تشییع آن مرحومه کلیه دروس علمی خود را پر قدرت ادامه دادند و این ضایعه خللی در دروس خارج ایشان وارد نساخت.

تحلیل هفته

تروریستی خواندن سپاه و حالا تلاش برای تروریستی خواندن تمام ارکان نظام

اتحادیه اروپا که این روزها در بحران انرژی به سر می‌برد، برای فرافکنی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توطئه می کند. طرح‌ها و لوایحی برای تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بیشتر نهادهای حکومتی به پارلمان اروپا رسیده است. حال که تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تصویب رسیده است، ملت ایران بار دیگر همبستگی خود را با این نهاد مقدس نشان دادند.

هیچ نهادی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نمی‌توان پیدا کرد که از محبوبیت مردمی فراوانی برخوردار باشد. شاید بتوان یکی از علت‌های این محبوبیت را اساس مردمی بودن این نهاد دانست. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از ابتدای تأسیس همراه با سازمان بسیج مستضعفین در بحران‌های مختلف حضور جدی داشت، امروز از جایگاه بسیار مهمی در تحولات بین المللی برخوردار است.

اهمیت این نقش آفرینی سپاه در زمانی روشن می‌شود که در تحلیل‌های خود مدنظر داشته باشیم، حاج قاسم سلیمانی که یکی از فرماندهان زیرمجموعه ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، به تنهایی می‌توانست درباره سیاست‌های منطقه‌ای تصمیم بگیرد. امری که شاید بسیاری از وزرای امورخارجه و کشورهای جهان در آن ناکام بودند؛ اما یک فرمانده نظامی در آن توفیق عجیبی داشت.

حالا که موعد زمستان سخت برای اروپایی‌ها فرا رسیده است، آن‌ها یک جنگ ترکیبی دیگری را در منطقه آغاز کرده‌اند. در حالی که آن‌ها در اوکراین با نیروهای ارتش روسیه روبرو هستند، با طرح بحث‌هایی مانند کمک‌های نظامی ایران به روسیه، تلاش دارند حضور ایران را در این جنگ محکوم کنند. پرسشی که اینجا پیش می‌آید این است که چطور روسیه نمی‌تواند از فناوری‌های نظامی ایران که جان هیچ غیرنظامی را تهدید نمی‌کند، استفاده کند؛ اما کشورهایی مانند آلمان و ... حق داشتند که در جنگ تحمیلی ایران و عراق تجهیزاتی مانند بمب‌های شیمیایی را در اختیار صدام قرار دهند؟

با این وجود که خود اروپایی‌ها می‌دانند که تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا، در حقیقت هیچ تأثیری در روند حرکت سپاه پاسداران و نهادهای حاکمیتی ندارد؛ اما نشان می‌دهد که این نهایت استیصال آن‌هاست. حرکتی که دشمنان مرتکب شدند، در حقیقت در ایران علاقه شدید مردم به سپاه پاسداران و وحدت موجود در دستگاه‌های حاکمیتی برای حمایت از سپاه پاسداران را به رخ کشید.

اینکه رئیس مجلس به سرعت و شبانه به دیدار فرمانده سپاه پاسداران می‌رود و از طرفی فرمانده سپاه پاسداران نیز برای سخنرانی به مجلس شورای اسلامی دعوت می‌شود، یک اقدام قابل تأمل است. البته این اقدام چندی پیش با تحریم و تروریستی خواندن سپاه توسط دولت آمریکا با پوشیدن لباس سپاه توسط نمایندگان مجلس تکرار شد. برخی از برنامه‌های تلویزیونی و حتی سخنرانی آیت الله آل هاشم با لباس سپاه در این هفته قابل توجه بود. وقتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از روز اول در اوج تحریم‌ها کار خود را آغاز می‌کرد، همه می‌دانستند که راه سختی در پیش دارند. امید بود حداقل دولت‌های اروپایی ارتش‌های خود را آماده کنند و به کمک مستقیم نیروهای اوکراینی بپردازند؛ اما اینکه دست به تحریم در پارلمان اروپا زده‌اند، انسان را یاد آن عه کشیدن نقی معمولی در پایتخت، هنگام تقلب دخترهایش می‌اندازد. آری وقتی پای سود و منافع شخصی اروپایی‌ها در میان باشد، اهمیتی ندارد که برادرشان در راه منفعت شخصی کشته شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان نیز در واکنش به این اتفاق گفته بود که پارلمان اروپا با این اقدام به پای خود شلیک کرده است. پارلمان اروپا در حقیقت با این کار، ذات پیدای خود را بیش از پیش برای مردم ایران نشان داد. آن‌ها نشان دادند که برخلاف دروغ پردازی‌هایی که آن‌ها و رسانه‌های مزدور داخلی آن‌ها در ایران برای مردم کرده‌اند، هنوز همان دولت‌های وحشی و استعمارگر سابق هستند که اگر کسی کمترین مقاومتی را در برابر آن‌ها صورت بدهد، محکوم به نابودی خواهد شد.

جریان اعتدال و حسن روحانی که سال‌ها تلاش می‌کردند القا کنند که در صورت خروج آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها با ایران همراه هستند و به برجام ادامه خواهند داد؛ اما اینکه امروز پارلمان اروپا چنین اقدام علنی را علیه حاکمیت ایران انجام داد، می‌تواند دروغ جریان اعتدال را نمایان کند. امیدواریم البته چند سال بعد کسی پیدا نشود که با امید دادن به مذاکره با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها دوباره بتواند رأی بیاورد و تجربه دولت روحانی را برای مردم ایران تکرار کند.

تحلیل هفته

بیانیه قابل تأمل وزارت اطلاعات: تلاش غرب برای تنفس مصنوعی دادن به آشوب‌ها

وزارت اطلاعات بار دیگر برادری خود را با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داد و طی بیانیه‌ای تلاش‌های دولت‌های اروپایی برای تحریم و تروریستی خواندن سپاه را محکوم و به تحلیل این اقدام غربی‌ها پرداخت. بار پیش که اولین بیانیه مشترک و مهم وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه که حاوی اطلاعات بسیار مهمی از تلاش‌ها و حرکت‌های دشمن در اغتشاشات بود، نشان داد که سازمان‌های اطلاعاتی کشور، می‌توانند با همکاری‌های صمیمانه و برادرانه، به دور از ایجاد رقابت‌هایی که بعضاً باعث هدررفت انرژی و رسیدن به اهداف کشور می‌شد، بیش از پیش به اعتلای نظام اسلامی کمک کنند.

بیشتر این رقابت‌ها حاصل نوع دیدگاه وزیر سابق یا بهتر است بگوییم وزیر نقاش این وزارت خانه بود که خط مشی اربابان خود را در این وزارت خانه دنبال می‌کرد. سیدمحمود علوی را می‌توان تنها شخص غیرامنیتی در دولت روحانی دانست که تصدی امنیتی‌ترین وزارتخانه کشور را برعهده گرفت.

بیانیه فعلی وزارت اطلاعات نیز حاکی از اشراف کامل آن‌ها بر این اتفاق است. در بخشی از این بیانیه به صراحت نقش صهیونیست‌ها در این تصمیم مورد تأکید قرار گرفته و چنین آمده است: «بر اساس اطلاعات پنهان و آشکار، مرحله‌ اوّل این اقدام سخیف و نمایشی، تحت تأثیر لابی‌های تروریستی، کارسازی شده و کارگزاران مسلوب الاراده‌ این پارلمان، آنرا به زعم خود عملیاتی ساختند.»

نکته قابل توجه دیگری که وزارت اطلاعات در این بیانیه به آن اشاره کرده است همین ضعف شناخت کشورهای غربی و تلاش آن‌ها برای احیای پروژه شکست خورده و خارجی آشوب و اغتشاش و تنفس مصنوعی به آن است. در پایان بیانیه نیز نوشته شده است: «وزارت اطلاعات و جامعه‌ اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، ضمن حمایت قاطع و تمام عیار از نهاد پر صلابت، ایثارگر، مردمی، ضدّتروریستی و ضدّاستکباری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اقدام متقابل در صورت هر عمل مُغایر امنیّت ملّی جمهوری اسلامی ایران را حق مشروع و مُسلّم کشور می‌داند.»

تحلیل هفته

عیان‌تر شدن نقش عروسک دست آموز آمریکایی در ترور حاج قاسم/ مختومه کردن پرونده رسیدگی به ترور شهید سلیمانی توسط الکاظمی و به دستور آمریکا!

مگر می‌شود تلفن همراه رئیس سازمان اطلاعات(استخبارات) عراق هنگام مهم‌ترین حادثه بغداد خاموش باشد؟ این پرسشی است که بر اساس مصاحبه یکی از فرماندهان حشدالشعبی با یکی از رسانه‌های عراقی مطرح می‌شود. مصطفی الکاظمی آن شب تلفن خود را خاموش کرده بود، نیروهای خود را برای ربودن کیف همراه حاج قاسم سلیمانی به میدان فرستاده بود و از همه چیز خبر داشت. اما همین شخص بعداً با حمایت آمریکایی‌ها توانست مزد خود را که نخست وزیری عراق بود، بگیرد.

مصطفی الکاظمی بارها علیه نیروهای حشدالشعبی توطئه‌های مختلفی را انجام داد؛ اما نیروهای حشدالشعبی با هوشیاری کامل، در مقابل این توطئه‌ها با سلامت کامل، خود را حفظ کردند. حال نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق به بعد دیگری از نقش آفرینی‌های مصطفی الکاظمی علیه شهید سلیمانی را افشا کرد. او به وبگاه المعلومه گفته است: «الکاظمی به دستور واشنگتن پرونده مجازات عاملان این ترور و کسانی که در آن دست داشته و همکاری کرده بودند را مختومه کرده بود.»

سلام حسین در ادامه گفت که این پرونده بار دیگر باز شده است. به گفته او دولت سابق عراق به توصیه آمریکا تلاش داشته تا حقایق پشت این پرونده مخفی بماند. این نماینده عراقی همچنین ابراز امیدواری کرد که مجازات عاملان ترور شهدای مقاومت با عمل به مصوبه پارلمان عراق برای اخراج تمامی نیروهای خارجی همراه شود. مصطفی الکاظمی به همین جهت پس از اتفاقاتی در 18 دی‌ماه به امارات گریخت و دولت جدیدی که مبتنی بر ارزش‌های انقلابی و اسلامی حرکت می‌کند بر این کشور حاکم شد.

تحلیل هفته

دستگیری 12 تیم تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی

می‌گویند شهر که شلوغ می‌شود، قورباغه هفت تیر کش می‌شود. حادثه تروریستی شاهچراغ یکی از همین دست حوادث بود که در اوج شلوغی‌ها و اغتشاشات، در حالی که کمی آن طرف‌تر نیروهای یگان ویژه آماده مقابله با آشوب‌ها بودند، چند تروریست به خود جرئت دادند تا زائران حرم مطهر حضرت شاهچراغ را به خاک و خون بکشند. بدیهی است حجم انبوهی از ورود سلاح به کشور که در این مدت صورت پذیرفت و تنها شاید اخبار بخش کوچکی از آن‌ها از طریق رسانه ملی اعلام شد، نیاز به کسانی داشت که بتوانند از این سلاح‌ها استفاده کنند.

از این رو تعداد قابل توجهی از گروهک‌های تروریستی که 12 تیم آن وابسته به رژیم صهیونیستی بودند، توسط وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شدند. 12 گروهک تروریستی که قصد خرابکاری در داخل کشور را داشتند با ضربه قاطعانه وزارت اطلاعات روبرو شدند. پیش از این نیز بارها خبر دستگیری چند گروهک تروریستی مختلف نیز اعلام شده بود.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات