۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۲۸۳۲۶
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه:

بیانیه گام دوم برگرفته از اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب است

بیانیه گام دوم برگرفته از اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب است
حجت‌الاسلام زمانی گفت: شناخت من از رهبر معظم انقلاب اسلامی به دوران قبل از انقلاب و زمانی که ایشان در مساجد و مدارس علمیه تفسیرقرآن می‌گفتند برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا،  حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه در نشست علمی «راه تقریب مذاهب اسلامی در گام دوم انقلاب و کاربست آن در تمدن‌سازی نوین اسلامی» که درباره بیانیه گام دوم انقلاب و شخصیت علمی و قرآنی رهبر معظم انقلاب برگزار شد اظهار داشت: شناخت من از رهبر معظم انقلاب اسلامی به دوران قبل از انقلاب و زمانی که ایشان در مساجد و مدارس علمیه تفسیرقرآن می‌گفتند برمی‌گردد.

وی در ادامه افزود: بیان نکات و استخراج موضوعی و کاربردی تفسیر ایشان آنقدر زیبایی داشت که جمعیت زیادی از جوانان پای تفسیر ایشان نشسته و مسائل قرآنی و تفسیری لازم را یاد می گرفتند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه ابراز کرد: رهبر انقلاب اسلامی درک عمیقی از قرآن دارند؛ چراکه شخصیتی هستند که قرآنی اندیشیده و قرآنی تفکر می‌کنند و همین مسئله سبب نقش‌آفرینی ایشان در جامعه و احساس خطر جدی رژیم شاهنشاهی را به همراه داشته باشد.

حجت‌الاسلام زمانی بیان داشت: معتقدم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر انقلاب اسلامی ارائه دادند، الهام گرفته از آیات قرآن کریم است و مجموعه بیانات رهبر انقلاب و حتی ۱۷۰ موضوع در متن بیانیه ریشه قرآنی دارد که از جمله آن مقاومت و صبر و استقامت است.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته جلوه‌های اقتدار زیادی داشته است که این جلوه‌ها در خارج از مرزها بیشتر به چشم می‌آید؛ اگرچه شاید نمودی برای مردم در داخل کشور نداشته باشد.

حجت‌الاسلام زمانی در پایان اظهار داشت: عصرکنونی «دوره بازآفرینی تمدن بزرگ اسلامی با جلیقه انقلاب اسلامی» می‌باشد که بحمدلله با اقدامات بزرگی در مدت چهل ساله انقلاب همراه بوده است.

 

ارسال نظرات