۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۷۲۸۶۷۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

منظومه فکری رهبر انقلاب برای مسئولان و مدیران تبیین شود

منظومه فکری رهبر انقلاب برای مسئولان و مدیران تبیین شود
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب برای مدیران تأکید کرد و گفت: سند بالا دستی ملاک فعالیت برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در جمع اعضای تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب، گفت: بیانیه گام دوم در تمامی فعالیت‌ها فرهنگی و تبیینی باید به عنوان سند بالا دستی قرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله جوادی آملی از شهید مطهری به عنوان شیخ طوسی کوچک نام می‌برد، افزود: اگر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مطالعه آثار شهید مطهری را سفارش می‌کنند برای این است که منظومه فکری ایشان در واقع شناخت کامل اسلام است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه مطالعه ۷۰ کتاب شهید مطهری به معنای دریافت یک دوره معارف دین است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همین ویژگی را برای آیت الله مصباح ذکر می‌کند و ایشان را مطهری زمان معرفی کرده است.

وی ادامه داد: شهید مطهری در موضوع معرفت امام می‌فرماید، درقبال ائمه چند وظیفه و شناخت لازم داریم که یکی از آن‌ها شناخت شناسنامه‌ای و دانستن نام امام، پدر و مادر و مدت امامت است.

به گفته وی دومین شناخت، شناخت برنامه‌ای است و با فاصله‌ای که بین معصوم و غیر معصوم وجود دارد هیچ کس را با معصوم مقایسه نمی‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: مرحله بعد از شناخت منظومه فکری رهبر معظم انقلاب و اقتدا و تاسّی به ایشان است، برای این که مرحله اول فراگیر شود نیاز به تبلیغ بیشتر است و خداوند شما را برای این کارانتخاب کرده است.

وی ادامه داد: مصلی نماز جمعه یکی از مراکزی است که می‌توان تبلیغ کرد، چرا که هر جمعه در دو مکان مصلی قسمت برداران و خواهران برای معرفی کتب امامین انقلاب و منظومه فکری ایشان اهتمام داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین استفاده از تریبون نماز جمعه به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها برای تشریح منظومه فکری رهبر معظم انقلاب را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: آسان سازی کتب امامین انقلاب برای نسل جوان، همانند کاری که برای آثار شهید مطهری انجام شده را تأکید کرد.

وی در ادامه به لزوم استفاده از ظرفیت مدارس، هنرستان ها، دبیرستان‌های دخترانه و دانشگاه فرهنگیان برای تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: معلمان آینده سازان نسل آینده هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب برای مدیران شهرستان تأکید کرد و افزود: سند بالا دستی ملاک فعالیت برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با تمام توان در خدمت رفع نیاز‌های معنوی، فکری و اجتماعی مردم به ویژه جوانان باشید، چرا که فعالیت‌های شما یکی از مصادیق ارتقاء فکری جوانان است.

به گفته وی باید دید منظومه فکری رهبر معظم انقلاب کدامیک از توصیه‌های بیانیه را در بر می‌گیرد و روی آن تمرکز و فعالیت کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات