۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۷۲۸۶۸۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت حضور مبلغان باتجربه و توانمند میان معتکفان

ضرورت حضور مبلغان باتجربه و توانمند میان معتکفان
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری گفت: حضور مبلغان و مداحان باتجربه و توانمند در بین معتکفین برای مباحث معنوی، عبادی و بصیرتی لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در جلسه ستاد اعتکاف استان که با حضور جمعی از مدیران و مسؤولان فرهنگی و نهادهای مرتبط در سالن جلسات دفتر امام‌جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: مبلغان و مداحان می‌توانند از این ظرفیت برای تبیین ارزش‌های دینی و معنوی استفاده کنند.

وی افزود: حضور مبلغان و مداحان باتجربه و توانمند در بین معتکفین برای مباحث معنوی، عبادی و بصیرتی لازم و ضروری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ابراز داشت: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی مبلغان و مداحان برای حضور در بین معتکفین را به عهده دارد که این مهم باید به‌صورت متمرکز انجام گیرد تا وقت و زمان معتکفین گرفته نشود و آن‌ها بتوانند اعمال عبادی خود را با فراخ خاطر به‌جا بیاورند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اضافه کرد: اعتکاف فرصت مناسبی است تا انسان گرفتار در مادیات و مشکلات از علایق مادی دست کشیده و به پروردگار یکتا پناه ببرد.

وی ادامه داد: اعتکاف یکی از برترین عبادات است که می ‏توان زمام دل را به خداوند سپرد و لذت میهمانی را بر سر سفره احسان و لطف الهی را چشید.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری تصریح کرد: اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و آماده شدن برای ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خداست که اسلام هم به آن سفارش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان و ایام البیض ماه رجب بی‌ارتباط با آماده‌سازی انسان برای درک لیلة القدر و بهره‌برداری از فیض این شب گران‌قدر، نیست.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) هم وقتی به دهه آخر ماه مبارک رمضان می‌رسیدند به مسجد می‌رفتند و معتکف می‌شدند.

وی اضافه کرد: امروزه با توجه به هجمه‌های دشمنان علیه ارزش‌های دینی و معنوی و نیاز جامعه به تبیین و روشنگری لازم است مبلغان و مداحان از فرصت اعتکاف به نحو احسن استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بابیان اینکه نباید حس شود اعتکاف یک اجتماع حاکمیتی است، گفت: اعتکاف مراسمی دینی و معنوی و یک اجتماع کاملاً مردمی و فارغ از مسائل دیگر است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات