۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۷۲۸۹۹۳
دبیر ستاد اقامه نماز لرستان:

جشن تکلیف بهترین فرصت آشنایی دانش‌آموزان نوتکلیف با فرائض دینی است

جشن تکلیف بهترین فرصت آشنایی دانش‌آموزان نوتکلیف با فرائض دینی است
حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه جشن تکلیف جشن بندگی خداوند است، گفت: جشن تکلیف بهترین فرصت آشنایی دانش‌آموزان نوتکلیف با فرائض دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، امروز(16بهمن)، در برگزاری مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان سازمان انتقال خون استان با بیان اینکه نوجوانانی که به سن تکلیف می رسند باید بدانند این جشن شروع مسیری طولانی و بدون توقف هست.

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان افزود: در موفقیتی برای ما باعث می شود که جشن بگیریم و شما امروز به یک موفقیت بزرگ رسیده اید و امروز خدا شما را پذیرفته و قبول کرده است که بیایید در محضر او بایستید و بندگی کنید.

وی با بیان اینکه جشن تکلیف جشن آغاز بندگی خداوند است، عنوان کرد: آنچه را خداوند بر ما واجب ساخته و از ما خواسته است که عمل کنیم، کارهای نیک و سودمند و مفید برای جامعه است و آنچه را که حرام دانسته و از آن نهی فرموده است، کارهای ناشایست و زیان آور است که برای جسم و روح ما ضرر دارد.

حجت الاسلام چراغی بیان کرد: این جشن تکلیف بهترین فرصت آشنایی دانش‌آموزان نوتکلیف با فرائض دینی است و همچنین این برنامه‌ها گام مهمی در راستای تحقق ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین است.

وی با اشاره به اینکه دانشمندان به کمک علم، راز برخی از احکام الهی را کشف کرده اند، خاطرنشان کرد: اما احکام بسیاری وجود دارد که چون فرمان خداوند حکیم و داناست، به آنها عمل می کنیم و آنها را قبول می کنیم، هر چند ممکن است فلسفه آن را ندانیم.

حجت الاسلام چراغی گفت: هر فردی که نسبت به مسائل دینی از جمله نماز بی توجهی کند دچار خسران جبران ناپذیری می شود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات