هشدار در مورد ابتلای کشور به ناامیدی
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اکبر نصراللهی در جمع مدیران و مسئولان دفاتر، روابط عمومی و ارتباطات بینالملل قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) با تشریح جنگ شناختی و روایت های پیچیده، چندلایه، مستمر و همه جانبه علیه ایران گفت: مهمترین هدف لشکر رسانه ای غرب ، امید زدایی از مردم ایران است و بخش های مختلف بویژه روابط عمومی ها با راهبردهای کنشگری فعال ،جهادتبیین و واقع نمایی میتوانند آنها را در رسیدن به اهداف شان ناکام کنند.
عضو شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: خروجی اجرای راهبرد جهاد تبیین باید احیای مرجعیت رسانهای و بازگرداندن امید، نشاط ،پویایی و افزایش مشارکت مردم باشد.
رئیسدانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا باسابقه درخشان، داشتن هزاران نیروی متخصص، کارها و اقدامات عمرانی و صنعتی درخور تحسین، ابتکار مقام معظم رهبری و افتخار ایران است و حقیقتا افرادی که در این شرایط تحریم کارهای بزرگی را انجام دادند ، سربازان گمنام اقتصادی امام زمان عج هستند.
نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری همجنین با اشاره به خدمات گسترده و درخورتحسین قرارگاه در عرصه های مختلف عمرانی ،صنعتی ،خدماتی و علمی گفت: لشکر رسانه ای غرب با انبوه سازی دروغ، کارآمدی نظام ،امنیت و امید مردم را هدف قرار داده است و اگر روابط عمومی ها و سایر ظرفیت های رسانه ای کشور، با روش های حرفه ای، بموقع و مناسب فقط اقدامات گسترده و متنوع این قرارگاه را در شرایط تحریم در حوزه های مختلف صنعتی، راه سازی، سدسازی، پالایشگاهی و علمی، بخوبی تبیین و تحلیل کنند، امید مردم احیا، کارامدی نظام اثبات و دشمن ناکام می شود.
دکتر نصراللهی در ادامه یا آسیب شناسی عملکرد روابط عمومی ها و رسانه ای داخلی گفت : جهاد تبیین گفتن ناگفته هایی است که به دلیل سواد رسانه ای پایین مسئولان و رسانهها و عادت به دادن گزارش های رنگی و یک طرفه از آن غفلت شده است و رسانه های معارض در این شرایط از همه ظرفیت ابزارها و موضوعات استفاده کرده اند تا روایت غلط، نادرست و مخدوش از کشور و نظام را غالب کنند.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه تاکید کرد : مسئولان و رسانه ها نباید از گفتن هراس داشته باشند و راهبردهای سکوت و انکار را اتخاذ کنند چون در آرایش جدید رسانه ای ، سکوت و انکار، هم کمک ناخواسته به دشمن و دادن میدان انحصاری به رسانه های معارض برای هر آنچه خود دوست دارند روایت کنند، است و هم اینکه مردم اگر صداقت را از روابط عمومی ها رسانه ها و مسئولان داخلی حس کنند و مشکلات را همراه راهکارها از آنها بشنوند ، خود در حل آن کمک میکنند .
عضو شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد : جهاد تبیین ، توجیه و ندیدن و نشنیدن و تسلیم و ناامیدی نیست بلکه بموقع ، خوب و همه چیز را دیدن و شنیدن حتی مشکلات و ناکامیها و دادن راه حل است و روابط عمومی ها به عنوان خواستگاه و منشاء و نزدیکترین بخش به اخبار واقعی می توانند با تبیین بموقع ،صحیح و همه جانبه مانع تحقق راهبرد امنیت و امید زدایی شوند.