۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۷۳۰۶۱۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

مهم‌ترین دلیل تورم در کشور جنگ ارزی آمریکا است

مهم‌ترین دلیل تورم در کشور جنگ ارزی آمریکا است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی مهم‌ترین دلیل تورم در کشور را جنگ ارزی آمریکا دانست و گفت: ملت ایران در جنگ ارزی با ایمان به آیات قرآن دشمن را شکست خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که درمصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزارشد، گفت: برخی به دنیال جدا کردن دین از سیاست و به دنبال جدا کردن منبر از سیاست هستند.

وی افزود: هیچ جمله‌ای از این بیان امام سجاد (ع) در متن دعای خود که مقام امام جمعه جایگاه امیرمومنان (ع) و اهل بیت است سیاسی‌تر وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم شکرگزاری برای نعمت انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: مردم و بویژه مسؤولان باید شکرگزار نعمت انقلاب اسلامی ایران باشند و از اینکه انقلاب اسلامی برای آن‌ها فرصت خدمت به مردم را فراهم کرده است بیشترین بهره برداری را برای خدمت به مردم داشته باشند.

وی با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) از ایشان به عنوان بهترین الگو برای جوانان و نسل جوان امروز نام برد و گفت: بصیرت، بخشندگی و حق مداری سه ویژگی حضرت علی اکبر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تبریک ولادت امام زمان (عج) گفت: برای شب نیمه شعبان زیارت امام حسین (ع) سفارش شده است و هر حاجتی دارید در شب نیمه شعبان از خداوند درخواست کنید.

وی از روز نیمه شعبان به عنوان رو مستضعفان و سربازان گمنام امام زمان (عج) نام برد و به خواندن نماز امام زمان در شب نیمه شعبان و روز نیمه شعبان تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأسیس کمیته امداد را یکی از اقدامات ناب امام خمینی دانست و ابراز داشت: این مجموعه مورد اعتماد ملت ایران برای دریافت صدقات و کمک‌های مردمی است.

وی به برخی از ویژگی‌های یاران امام زمان (عج) اشاره کرد و از بی رغبتی به دنیا، شهادت طلبی، مطیع امام، انس با قرآن و شجاعت از جمله ویژگی‌های یاران امام زمان (ع) دانست و با بیان اینکه یاران امام زمان (ع) به دنیا بی رغبت هستند گفت: مصداق بارز آن شهدا و بسیج است که شهادت طلب هستند و مطیع امام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه سربازان گمنام امام زمان (عج) مصداق برخی از این ویژگی‌ها هستند افزود: ایمان از مهمترین ویژگی سربازان گمنام امام زمان (عج) است و پایگاه عظیم مبارزه و جهاد، چشم بیدار مردم، حافظ ارزش‌های انقلاب و مصمم در مبارزه با فساد هستند.

وی به روز درختکاری اشاره کرد و بر کاشت درخت مثمر و میوه دهنده مورد تأکید چندین ساله رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و از شهرداری و منابع طبیعی خواست نسبت به کاشت درختان مثمر در سطح شهرستان اهتمام داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: براساس آیات قرآن شیطان دقیقا نقطه مقابل محیط زیست و آبادی است وبه دنبال تغییر محیط زیست است.

وی به ارزشیابی اقتصاد کشور و شاخصه‌های پنج گانه تولید، اشتغال، سرمایه گذاری، تجارت خارجی و تورم آن اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از پنج شاخصه اقتصاد در چهار شاخصه تولید، اشتغال، سرمایه گذاری و تجارت خارجی است موفق بوده است و در شاخصه تورم مشکل داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مهم‌ترین دلیل تورم در کشور را جنگ ارزی آمریکا دانست و اظهار داشت: ملت ایران در جنگ ارزی با ایمان به آیات قرآن دشمن را شکست خواهد داد.

وی دلیل برخی از مشکلات ارز را اغتشاشات اخیر دانست و گفت: تلاطم ۳ ماهه سرمایه گذاری و حذف ارز ترجیحی مشکلات ارزی را افزایش داد، اما مشکلات موجود ارزی با اقدامات جهادی مسئولان نظام و عنایت خداوند حل و فصل خواهد شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات