۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۷۳۰۶۲۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران:

مازندران بیش از ۱۵ هزار موقوفه دارد

مازندران بیش از ۱۵ هزار موقوفه دارد
حجت الاسلام حیدری گفت: استان مازندران، سومین استان در کشور از لحاظ تعداد موقوفات است که بیش از 15 هزار موقوفه دارد و از لحاظ رقبات، اولین استان است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حیدری در جلسه طلاب و فضلای ساری که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مأموریت های اداره کل اوقاف، پیگیری مسائل قرآنی است که یکی از برنامه های آن، برگزاری مسابقات استانی، کشوری و بین المللی است و به صورت کم نظیر انجام می گیرد.

وی ابراز داشت: استان مازندران، سومین استان در کشور از لحاظ تعداد موقوفات است که بیش از 15 هزار موقوفه دارد و از لحاظ رقبات، اولین استان کشور است که بیش از 214 هزار رقبه در این استان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف استان مازندران خاطرنشان ساخت: موقوفات بر دو نوع انتفاعی و منفعتی است و برخی از موقوفات استان، انتفاعی است و تولید درآمد ندارد؛ اما عمده موقوفات مازندران، منفعتی و دارای درآمد است و از 67 تا 74 درصد موقوفات استان، مربوط به عزاداری سیدالشهدا (علیه السلام) می باشد.

سخنران این جلسه بیان داشت: 24 موقوفه در شهرستان ساری و میاندرود، مربوط به حوزه و طلاب است که البته همه آنان دارای درآمد نیستند.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: اوقاف استان مازندران جزو 5 نهاد برتر بوده که در بحث مباحث معیشتی در ایام کرونا کنار مردم بوده است و بیش از 215 هزار سبد معیشتی تهیه و تقدیم مردم شده است.

وی ابراز داشت: تهیه تجهیزات برای بیمارستان ها و تهیه آمبولانس از محل موقوفاتی که مرتبط با این مسائل است، جزو برنامه های ماست و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل اوقاف استان مازندران خاطرنشان ساخت: شیمی درمانی در استان مازندران فقط در شهرستان بابلسر انجام می شد؛ اما در حال حاضر در مرکز استان نیز انجام می شود و توسط اوقاف استان راه اندازی شده است.

سخنران این جلسه بیان داشت: خرید دستگاه های سی تی اسکن، خرید ام آر آی، خرید تخت بیمارستانی و ... از دیگر برنامه های اوقاف استان مازندران بوده است.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: همچنین پیگیر هستیم بزرگترین بیمارستان فوق تخصص سرطانی را در غرب استان بسازیم و اوقاف فقط محل دریافت پول نیست؛ بلکه هزینه های مناسبی در موضوعات گوناگون انجام می دهد.

وی ابراز داشت: استان مازندران دارای موقوفات بسیار زیادی است و اگر احیا شود، بیش از 700 هزار رقبه خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف استان مازندران خاطرنشان ساخت: یکی از فعالیت های اداره کل اوقاف استان، اعزام مبلغ به مکان های تبلیغی است که با ثبت نام طلاب و فضلا انجام شده و اعزام های خوبی انجام می گیرد.

سخنران این جلسه بیان داشت: اولین وقف هسته ای کشور در مازندران انجام شده؛ اما برای امام زمان (عج) و مسائل قرآنی، کمتر وقف داریم که مبلغان باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام ولی نژاد، رئیس اداره اوقاف شهرستان ساری نیز به بیان برخی نکات پیرامون مسائل اوقاف این شهرستان پرداخت.

ارسال نظرات