۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۷۳۰۱۸۴
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

ارتباط روحانیت با جوانان ضروری است/ فضلا و روحانیون به استان همدان هجرت کنند

ارتباط روحانیت با جوانان ضروری است/ فضلا و روحانیون به استان همدان هجرت کنند
امام جمعه همدان ارتباط بهتر و بیشتر با جوانان و مردم از ضروریات برای فضلا و روحانیون دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در جلسه طلاب و فضلای استان همدان که در مسجد امیرالمؤمنین (ع) شهرک مهدیه قم برگزار شد، اظهار داشت: حضور در قم برای تحصیل و تدریس بسیار مناسب است؛ اما شاید هجرت به منطقه و تبلیغ دین مبین اسلام در بین مردم، جوانان و نوجوانان بسیار مهمتر باشد و در آخرت بهتر بتوانیم پاسخگو باشیم.

وی ابراز داشت: ارتباط بهتر و بیشتر با جوانان و مردم از ضروریات برای فضلا و روحانیون است و گاهی برخی از جوانان، طلبه ای را نمی شناسند که بتوانند صحبت های خود را با او انجام دهند که این مسئله، یک ضعف است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به وظایف طلبگی طلاب و روحانیون، خاطرنشان ساخت: امروز وضعیت اقتصادی طلاب و فضلا اصلا مناسب نیست و مطلع از احوالات هستیم؛ اما خود ما هم باید برای هجرت به منطقه قدمی برداشته و برنامه داشته باشیم و امروز فضا برای حضور طلاب فراهم است.

امام جمعه همدان در پایان بیان داشت: امروز روستاهای بسیار بزرگی در استان وجود دارد که امکانات مناسبی هم داشته؛ اما روحانی ندارد و می طلبد که طلاب و فضلا برای هجرت به شهرهای خود تأمل کنند.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام بیرامی نماینده طلاب رزن و درگزین و رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان همدان نیز ضمن خیرمقدم به نماینده ولی فقیه و حضار در جلسه، به معرفی نمایندگان طلاب و فضلای استان همدان پرداخت.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، برخی از طلاب و فضلای استان همدان به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند که از جمله آن: «تهیه مکانی مناسب برای اجتماعات و فعالیت های آموزشی و پژوهشی طلاب استان همدان در قم»، «تقویت صندوق قرض الحسنه طلاب استان همدان»، «تسهیلات ویژه برای فرزندآوری»، «تقویت تبلیغ طلاب و فضلا»، «هدفمند سازی و پیگیری خدمات برای طلاب و فضلا» و ... بوده است.

ارسال نظرات