۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۷۳۰۷۱۹
آیت الله مهدوی:

اعمال انسان، بدون ایمان توخالی است

اعمال انسان، بدون ایمان توخالی است
اصفهان ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ایمان ما را به ارتباط با خدا می‌کشاند، اگر ایمان داشته باشیم در میدان جنگ و در خدمت به مردم پیشتاز و جلوتر از همه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در هلال احمر اصفهان، ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) گفت: ارزش حضرت علی اکبر(ع) بعد از پدر بزرگوارشان این است که اولین شهید کربلا ایشان هستند. اینکه امام قرار نگرفتند به خاطر این است که به شهادت رسیدند اما جایگاه ایشان جایگاهی ویژه می باشد.

وی در ادامه افزود: در زیارت عاشورا یک سلام به پدرشان و یک سلام مختص به ایشان وجو دارد و مابقی شهدای کربلا به صورت عمومی در زیارت عاشورا سلام دارند. امام حسین(ع) می‌فرمایند حضرت علی اکبر(ع) اشبه الناس به رسول خدا هستند و این شباهت خَلقا و خُلقا است.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: این شباهت ایشان یک درس و عبرت برای ما است. اگر ما خواستیم بهترین فرد نزد امام زمان خود باشیم راهش این است که شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم(ص) باشیم. اما گفتن این موضوع آسان است ولی در عمل باید بدانیم که بسیار سخت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اینکه به این موضوع شباهت اشاره می‌کنیم برای این است که یک قدم به جلوتر برویم و در این راستا گام برداریم، باید مراقبت کنیم تا راه را گم نکنیم، بسیاری از ما نمی دانیم جایگاه انسان چگونه است و ارزش انسان به چه چیزی است.

وی با بیان اینکه ما به نوک قله نخواهیم رسید، اظهار کرد: اینکه این موضوع را بیان می‌کنیم برای این است که بتوانیم در این مسیر باشیم و حداقل تا وسط کوه حرکت کنیم، در هر صورت نباید بشینیم و هر روز تصمیم بگیریم یک قدم جلوتر برویم.

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه اولین ملاک شبیه‌ترین به پیامبر اکرم(ص) بودن قوت ایمان است، تصریح کرد: ایمانی که ایشان داشتند باعث می‌شد رفتارشان غیر رفتار دیگران باشد و اهمیت به ارتباط با خداوند بدهند این نتیجه قوت ایمان پیامبر اکرم(ص) است.

وی در ادامه افزود: این رفتار پیامبر اکرم(ص) که به در خانه خدا گریه می‌کنند و اشک می‌ریزند با اینکه اول شخص عالم هستی هستند و فوق همه انسان ها قرار دارند، این گریه به درگاه خداوند نتیجه ایمان ایشان است، اگر ایمان ما قوی بشود در رفتار خودمان به گونه دیگری عمل خواهیم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ارتباط با خداوند را حاصل ایمان انسان عنوان کرد و گفت: ایمان ما را به ارتباط با خدا می‌کشاند و باعث می‌شود از دشمنان نترسیم، در جنگ احد شاهد بودیم خلفا از ترس دشمن فرار کردند اما آنهایی که خداوند را باور کرده بودند ماندند و با دشمنان جنگیدند، امام علی(ع) می‌فرمایند در جنگ پیامبر اکرم(ص) نزدیکترین فرد به دشمن بودند.

آیت الله مهدوی شجاعت پیامبر اکرم(ص) را نتیجه ایمان دانست و اظهار کرد: مادامی که ایمان واقعی نداشته باشیم شجاعت ما در میدان جنگ ساختگی است اما اگر ایمان داشته باشیم در میدان جنگ و در خدمت به مردم پیشتاز و جلوتر از همه خواهیم بود. اگر ایمان نباشد همه اقدامات ما توخالی و بدون انگیزه واقعی خواهد بود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات