۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۷۳۰۹۲۳
حجت الاسلام مقدمی:

خدمت به مردم از ویژگی های یاران امام زمان است

خدمت به مردم از ویژگی های یاران امام زمان است
حجت الاسلام مقدمی با تشریح روایتی از امام صادق آمادگی نظامی برای ظهور حضرت حجت را امری مهم و مورد تأکید دانست و گفت: برای ظهور علاوه بر دعا باید حضور میدانی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا حجت الاسلام محمود مقدمی دبیر شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه علمیه قم در مراسم جشن میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف که در خبرگزاری رسا برگزار شد با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام در خصوص آمادگی برای ظهور اظهار داشت: در روایات بر آمادگی نظامی برای ظهور حضرت مهدی تأکید و جدای از تجهیز قوای اقتصادی و فرهنگی به آن اهمیت داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت خواندن دعای ندبه و دعا برای فرج امام زمان اظهار داشت: بسیاری از ما برای دیدن حضرت ناله و فریاد می کنیم که کار درستی است اما در وقت عمل حاضر نیستیم برای این راه خرج کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با تصریح بر ضرورت ایجاد آمادگی نظامی برای سپاه حضرت مهدی، عنوان داشت: نقل شده که حضرت در نبرد فتح مکه و فلسطین جنگ سختی خواهند داشت و در بقیه موارد آمادگی سپاه حضرت به قدری وسیع است که دشمنان جرأت مقابله وسیع را ندارند.

وی با بیان اینکه امروز نمی توان با اسب و شمشیر جنگید بلکه باید با سلاح های روز آماده شد، گفت: در روایت آمده قبل از حمله حضرت مهدی ترس بر دلها حاکم می شود و نیازی نیست همه جا با جنگ پیروز شوند.

حجت الاسلام مقدمی با اشاره به لذت دیدار با امام زمان تصریح کرد: باید همانطور که لذت دیدار با حضرت را طلب می کنیم لذت اطاعت از آن حضرت را در خود سنجش کنیم.

وی با اشاره به ویژگی یاران حضرت مهدی عنوان کرد: چند نفر از ما حاضر هستیم لذت دیدار را رها کنیم و به جای آن کارهای لازم را انجام دهیم و خدمت به مردم بکنیم.

دبیر شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه علمیه قم با اشاره به دیدار برخی از بازاریان با امام خمینی اظهار داشت: شخصی را در بندر جاسک مشاهده کردم که در آن گرمای شدید به خدمت رسانی و رفع محرومیت می پرداخت؛ از او سؤال کردم چرا از تهران به اینجا آمده ای که در پاسخ گفت حضرت امام به بازاریان تهران توصیه کرد بروید گوشه ای را به دست بگیرید و آباد کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما در خود توانایی این را دیدیم که در گرمای بندر جاسک برای خدمت به مردم ترک وطن کنیم کار بزرگی انجام داده ایم؛ از ویژگی های یاران امام زمان همین نکته است که بتوانند در هر شرایطی کار صحیح را انجام دهند.

ارسال نظرات