۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۷۳۱۰۴۳
امام جمعه طبس:

مردم طبس در دین و انقلاب سرآمدند / از جوانان غافل نشویم

مردم طبس در دین و انقلاب سرآمدند / از جوانان غافل نشویم
حجت الاسلام محمدی گفت: شهرستان طبس مطابق با تعبیر رهبر انقلاب، دارالمؤمنین است و بحمدالله وضعیت دینی خوبی دارد.

به گزارش سرویس حوزه وروحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدی در جلسه طلاب و فضلای طبسی مقیم قم که در مسجد امام حسین (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: در ایام نیمه شعبان و ولادت حضرت حجت (عج) قرار داریم و طلاب بنابر فرموده بزرگان دین، سرباز امام زمان (عج) هستند؛ پس رسالت ما سنگین است و باید تکلیفی که بر دوش ماست را به خوبی انجام دهیم.

وی ابراز داشت: امروز جهاد تبیین، از دستورات نائب امام زمان (عج) رهبر معظم انقلاب است و ما باید برای تحقق آن تلاش زیادی داشته باشیم.

امام جمعه طبس خاطرنشان ساخت: شهرستان طبس مطابق با تعبیر رهبر انقلاب، دارالمؤمنین است و بحمدالله وضعیت دینی خوبی دارد که نشانه های آن، برپایی مراسمات بزرگ در محرم، صفر، فاطمیه، ماه مبارک رمضان و ... از سوی مردم است و در وضعیت انقلابی نیز شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، تشییع شهدای گمنام و ... بوده ایم که وصف ناشدنی است.

سخنران این جلسه بیان داشت: بحمدالله طبس در اغتشاشات اخیر، مدیریت خوبی شد و مورد خاصی را در طبس شاهد نبودیم؛ مگر شعارنویسی هایی که بزدلانه در این شهر انجام شد و مردم با راهپیمایی پرشور خود، سیلی برای بردن خار و خاشاک ها شدند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه باید با جوانان ارتباط بیشتری داشته باشیم، اظهار داشت: رهبر انقلاب در جمع خبرگان رهبری بیان کردند: بروید با جوانان ارتباط برقرار کنید و گره های ذهنی جوانان را باز کنید و این گره ها را بنده از نزدیک در ذهن جوانان حس می کنم؛ چون همیشه در مدارس آموزش و پرورش حضور داشته و با نوجوانان و جوانان نشست دارم.

وی ابراز داشت: وظیفه امروز همه من و شما، ارتباط با نوجوانان و جوانان است و نباید از فضای جامعه غافل شد و از نفوذ خود در میان مردم استفاده نماییم.

امام جمعه طبس خاطرنشان ساخت: بنابر فرمایش امام راحل، اصل انقلاب یک معجزه بود و برداشت شخصی بنده این است که امروز، ادامه و استمرار این انقلاب، معجزه دیگری است؛ 44 سال با تمام دشمنی ها، این انقلاب پابرجا باقی مانده است و مردم پشتیبان آن بوده اند و وظیفه روحانیت است که برای وصل این انقلاب به انقلاب حضرت صاحب الزمان (عج) تمام تلاش و کوشش خود را داشته باشیم.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام مروجی طبسی به ایراد سخن پرداخت و گفت: برگزاری این جلسات و حضور طلاب در کنار یکدیگر، مایه خوشحالی و خرسندی است و مایه برکات خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در ایام نیمه شعبان قرار داریم، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام (ص) در روایتی فرمودند: « لو لم یبق من الدنیا إلا یوم واحد لطول الله ذلک الیوم حتى یخرج رجل من ولدی اسمه اسمی و کنیته کنیتی / اگر از عمر دنیا یک روز باقی مانده باشد، خداوند آن روز را طولانی می کند تا مردی از فرزندان من خروج کند که اسم او مانند اسم من و کنیه او شبیه کنیه من است».

سخنران این جلسه ابراز داشت: هیچ کس در اسلام نمی تواند منکر این روایت شود؛ چراکه روایتی متواتر بوده و شیعه و اهل سنت آن را نقل کرده اند.

این استاد حوزه با اشاره به برخی شبهات پیرامون مهدویت، خاطرنشان ساخت: طلاب باید پاسخ شبهات پیرامون مهدویت را بدهند؛ شما سفیران الهی در حوزه علمیه هستید و باید بر این مباحث تسلط داشته باشید.

حجت الاسلام مروجی طبسی با اشاره به برخی ناهنجاری ها در کشور، اظهار داشت: حوزه علمیه قم باید برای فرزندان 10 الی 15 ساله برنامه داشته باشد تا شاهد پس از رشد آنان، شاهد برخی مسائل نباشیم.

وی اظهار داشت: ما باید برای معرفی امام زمان (عج) به فرزندان، برنامه متناسب داشته باشیم تا بهتر و بیشتر آشنا شوند و دچار شبهات نگردند.

سخنران این جلسه ابراز داشت: طلاب و فضلا باید مسلط به مباحث گوناگون از جمله مهدویت شده و آخرین تلاش دشمن این است که مردم را از امام زمان (عج) فاصله دهند و ما باید جلوی این دشمنی ها را بگیریم و مقابله کنیم.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام رضوانی نسب، نماینده طلاب فردوس، سرایان، طبس و بشرویه نیز ضمن خیرمقدم به مهمانان، توضیحاتی پیرامون برنامه های مجمع نمایندگان طلاب ارائه کرد و از حضور پرشور طلاب در انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب تشکر نمود.

ارسال نظرات