۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۷۳۱۲۹۹
رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه:

جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی، وظیفه امروز مجمع نمایندگان است

جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی، وظیفه امروز مجمع نمایندگان است
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، وظیفه امروز مجمع نمایندگان انقلابی را جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دانست.

در آستانه سالروز دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلا حوزه علمیه با رهبر معظم انقلاب که در ۲۵ اسفند سال ۹۴ برگزار شد و با توجه به اهمیت  بیانات رهبری، پیرامون انقلابی ماندن حوزه علمیه، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، یکی از افتخارات مجمع نمایندگان طلاب را تاسیس شدن آن به فرمان امام و تاکید بر استمرار آن توسط رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: پس از فرمان و تشکیل مجمع نمایندگان طلاب و فضلا، امام(ره) طی نامه ای به آیت الله مشکینی(رئیس جامعه مدرسین وقت) فرمودند: «شما‏‎ ‎‏از قول من به فرزندان انقلابی ام بفرمایید که تندروی عاقبت خوبی ندارد. اگر آنان جذب‏‎ ‎‏حضرات آقایان جامعه محترم مدرسین نشوند، در آینده گرفتار کسانی خواهند شد که‏‎ ‎‏مروّج اسلام امریکایی اند». 

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، مبنی بر اینکه «نفس این عنوان نماینده و نمایندگان طلاب قم یک عنوان شیرین، امید بخش و بیدار کننده آرزوهای دیرین در باب حوزه های علمیه است»، گفت: مجمع برای اینکه بتواند امید بخش و مفید باشد، از دو قسمت کمیسیون ها و مجمع های استانی تشکیل شده است که به مثابه دو بال به هیئت رئیسه کمک می کنند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه، با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان یک ظرفیت بی بدیل در حوزه است، اظهار داشت: مجمع یک نهاد مشورتی است که وظیفه دارد رابطی میان بدنه طلاب و جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه، مدیریت حوزه دفاتر مراجه و رهبر انقلاب باشد.

وی با اشاره به اینکه به تازگی کمیسیون جدیدی در مجمع با موضوع رسانه و فضای مجازی تشکیل شده است، گفت: مجمع دارای کمیسیون های، تشکیلات و مدیریت، آموزش، اخلاق و تربیت، تبلیغات، تحقیقات، گزینش و جذب، بسیج و آمادگی دفاع، مالی و اقتصاد، حوزه و دانشگاه، سیاسی، پیگیری رهنمود های رهبری و مراجع، طرح و برنامه است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، مهمترین وظیفه امروز مجمع را جهاد تبیین خواند و به بخشی از فعالیت های مجمع اشاره کرد و گفت: از جمله فعالیت ها انجام شده مجمع عبارت است از: مشارکت در فعالیت های جهادی، هدایت تحصیلی، تشکیل جلسات با طلاب و فضلا، و حضور  و خدمت رسانی در حوادث طبیعی در کنار مردم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن حوزه، مقابله با جنگ ترکیبی دشمن را از وظایف طلاب و مجمع دانست و خاطرنشان کرد: مجمع انقلابی، مجمعی است که در راستای گام دوم انقلاب و منویات امامین انقلاب حرکت کند و در عین حال در مقابل جنگ ترکیبی دشمن دست به دفاع ترکیبی بزند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه، با اشاره به برنامه های پیش روی مجمع، از مشارکت طلاب در کمک به مجمع ابراز خرسندی کرد و گفت: مشارکت طلاب در انتخابات و انتقال پیشنهاد ها و طرح ها به مجمع، کمک شایسته ای به رشد و شکوفایی حوزه علمیه می کند؛ ما در کنار طرح های پیشنهاد شده طلاب، برای سال پیش رو، برنامه هایی از قبیل، برگزاری یادمان شهدا، نکوداشت اساتید انقلابی، پشتیبانی از گروه های جهادی، تشکیل اندیشه ورزان، تشکیل تیربون های مطالبه گری و میز خدمت در مدارس، در دستور کار قرار داده ایم.

ارسال نظرات