۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۷۳۱۲۴۵
عضو مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

راهکارهایی برای فعالیت مجمع نمایندگان در راستای «انقلابی ماندن حوزه»

راهکارهایی برای فعالیت مجمع نمایندگان در راستای «انقلابی ماندن حوزه»
حجت الاسلام قربانی با اشاره به لزوم قرار گرفتن مجمع نمایندگان طلاب در تراز انقلاب و تقویت حوزه انقلابی، عملکرد این مجمع در راستای «حوزه انقلابی» را ارزیابی کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی 25 اسفند 1394 در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ی علمیه‌ی قم با تبیین جایگاه و نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار حوزه‌ی علمیه‌ی قم در پیروزی انقلاب اسلامی به برخی تلاش‌ها برای انقلاب‌زدایی از حوزه‌های علمیه اشاره و تأکید کردند: حوزه‌ی علمیه‌ی قم باید همچنان یک «حوزه‌ی انقلابی و مهد انقلاب» باقی بماند و رسیدن به این هدف نیازمند اندیشه، تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق است.

حجت الاسلام علی قربانی عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با توجه به اینکه در آستانه سالگرد دیدار مجمع نمایندگان با رهبر انقلاب هستیم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با تاکید بر حفظ شاخصه های انقلاب اسلامی و با اشاره به هدایت و رهبری هوشمندانه رهبر انقلاب گفت: اگر در بعضی بزنگاه ها رهبری ورود نمی کردند معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد اما مسئله ای که باید به آن فکر کنیم این است که چرا رهبری به مسئله حوزه انقلابی ورود پیدا کردند و مطالبی را متذکر شدند، به نظر بنده علتش این است که حوزه از شاخص های انقلابی خود تا حدودی افول کرده بود به همین علت امام جامعه در این بحث وارد شدند و چندین مرتبه در این زمینه صحبت کردند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب با تصریح بر این که حوزه انقلابی باید در همه شاخص ها مطرح باشد، گفت: به عنوان مثال، بحث استقلال که مسئله کوچکی نیست و امروزه مشاهده می کنیم برخی افراد نق می زنند که چرا با آمریکا سازش نمی کنید تا وضع زندگی مردم بهتر شود، جواب این است که پس شعار استقلال چه می شود که در ابتدا جزء شاخص های انقلاب مردم ایران بود و باید توجه کرد که استقلال، هزینه دارد جمهوریت و رأی مردم هم هزینه دارد.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به لزوم بصیرت در میان خواص جامعه گفت: ما در جریان اغتشاشات اخیر از برخی حوزویان گلایه مند هستیم زیرا به وضوح دست دشمن دیده می شد و حتی رهبری هم به صراحت تذکر دادند اما عده ای اظهار نظر نابجا کردند و این به نفع دشمن تمام شد و عذر خواهی هم نکردند در حالی که از حوزه انقلابی انتظار می رود با بصیرت و تشخیص به موقع، در مقابل این جور مسائل موضع گیری کند و حتی نباید لازم باشد رهبری در این مسائل ورود کنند بلکه حوزه باید پیشتاز باشد.

وی افزود: آن چه که مشخص است ما نباید خلاف نظر رهبری عمل کنیم اما آن چه باید باشد این است که حتی اشاره رهبری باید برای ما مهم باشد و هنر این است که ما خودمان را برای ایشان هزینه کنیم نه این که رهبری را برای خودمان هزینه کنیم. نباید لازم باشد رهبری به همه مسائل ورود کنند و همه چیز را تذکر بدهند مانند مسئله تهاجم فرهنگی که اصلا نیازی به ورود ایشان نبود و به نظر بنده حوزه انقلابی حوزه ای است که با اخم رهبری، فریادش بلند شود.

عضو مجمع نمایندگان طلاب با تشکر از هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب گفت: در همین مدت کوتاه از شروع دوره جدید مجمع، ریاست مجمع نشان داده که یک طلبه جهادی و فعال است کما اینکه هنوز 24 ساعت از ریاست حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر نگذشته بود که در منطقه زلزله زده حاضر شد و در این مدت کوتاه، جلسات متعددی برگزار شده است و می توان گفت وی، دیگران را نیز به تکاپو انداخته و الان مجمع به سمتی رفته که همه وادار به کار شده اند و الحمدلله کار را به صورت جهادی و انقلابی شروع کرده اند و اگر در همین مسیر پیش برویم، موفق خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به لزوم قرار گرفتن مجمع نمایندگان طلاب در تراز انقلاب و تقویت حوزه انقلابی گفت: به نظر بنده یک مسئله که در گذشته کمتر به آن توجه شده بود، وجود کمیسیون های متعدد است که باید تقویت شود زیرا اتاق فکر مجمع، همین کمیسیون ها هستند و ما باید به این سمت حرکت کنیم همچنین مسئله مجامع استانی هم همینطور است که شروع خوبی داشته و باید تقویت بشود ضمن این که در کنار همه اقدامات مجمع، باید فراکسیون هایی نیز ایجاد کنیم مثل فراکسیون اساتید سطوح عالی، رزمندگان، ایثارگران و... .

وی افزود: متاسفانه سالیان زیادی بوده که رهبر انقلاب با اعضای مجمع نمایندگان، دیداری نداشته و علتش هم این بود که مجمع، کار خیلی بزرگی انجام نداده بود تا بتواند در محضر رهبری ارائه کند اما در این دور جدید، امید های بسیاری وجود دارد و ان شاء الله بعد از یکسال از فعالیت های مجمع، بتوانیم گزارش خوبی از موفقیت ها و دستاورد های مجمع را خدمت ایشان ارائه کنیم و با دست پر، با ایشان دیداری داشته باشیم. 

حجت الاسلام قربانی در انتها با تشکر از خبرگزاری رسا اظهار داشت: بنده هر روز خبرگزاری رسا را رصد می کنم و واقعاً رسا یک خبرگزاری فاخر و فهیم است که این روز ها در باب جهاد تبیین خوب به میدان آمده است. 

ارسال نظرات