۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۷۳۱۴۳۰
امام جمعه موقت کاشان:

پیامبر اکرم در مناجات شعبانیه سبک زندگی را معنا می کنند

پیامبر اکرم در مناجات شعبانیه سبک زندگی را معنا می کنند
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) در مناجات شعبانیه سبک زندگی را معنا می کنند، گفت: خطبه شعبانیه، اخلاقی و اعتقادی و ولایتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر قرآن و در ارتباط با خطبه شعبانیه که مرتبط با ماه مبارک رمضان است، گفت: برای ماه شعبان مناجات شعبانیه، صلوات شعبانیه و خطبه شعبانیه است.

وی افزود: خداوند هر آنچه را برایش اهمیت قائل می‌شود آن را منتسب به خودش می‌کند برای همین است که می‌فرماید ماه رمضان ماه من و شهرالله است و شهری که سرتا پای آن برکت و رحمت و مغرفت است و خواب و نفس انسان در ماه مبارک رمضان تسبیح و برکت و رحمت است.

وی افزود: ماه رمضان نزد خدا بالاترین ماه‌ها است و روز‌های ماه مبارک رمضان بهترین روز‌ها است و شب هایش بهترین شب‌ها است و ساعات آن با فضیلت‌ترین ساعات سال است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: ماه رمضان ماه مهمانی خدا و ضیافت الله است و میزبان برای مهمان بهترین پذیرایی را دارد و بیشترین ریخت و پاش را برای مهمان دارد چرا که برای هرنفس روزه دار ثواب یک تسبیح و برای هر سبحان الله یک درخت در بهشت منظور می‌شود.

وی ادامه داد: در ماه رمضان مهمان خدا نزد خدا گرامی و مورد اکرام الهی است و خواب روزه دار عبادت و نفس روزه دار ثواب یک تسبیح را دارد، از این رو مراقب باشید روزه و اعمال انسان با یک غیبت نابود نشود.

به گفته وی هر عمل صالحی در ماه مبارک رمضان مورد تأیید خدا و دعای روزه دار قبول است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: قبل از ماه رمضان از خداوند خالصانه و خاشعانه بخواهید توفیق روزه گرفتن و تلاوت قرآن داشته باشید، چرا که ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است و هریک آیه ثواب یک ختم قرآن را دارد.

وی با بیان اینکه در ماهی که خدا ریخت پاش و رحمت دارد اگر از مغرفت الهی محروم باشیم ضرر کرده ایم، افزود: گرسنگی و تشنگی ماه رمضان یادآور گرسنگی و تشنگی روز قیامت است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: در ماه رمضان انفاق کنید، به افراد نیازمند کمک کنید، بزرگان دین را احترام کنید و اهل صله رحم باشید.

وی گقت: حضرت درخطبه شعبانیه به موضوع اصلاح ارتباط با خدا، اصلاح ارتباط با مردم و اصلاح ارتباط با خود اشاره دارد و تأکید بر صله رحم و انفاق دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی مهمترین ارکان دین خدا را ارتباط با بندگان خدا است دانست و اظهار داشت: اخلاق اجتماعی از ارکان دین است و تأکید اهل بیت (ع) به روابط خوب با دیگران و حفظ زبان و چشم پوشی از شنیدن حرف حرام است.

وی افزود: پیامبراکرم در مناجات شعبانیه سبک زندگی را معنا می‌کند و مسائلی را مطرح می‌کند که تنها برای ماه مبارک رمضان نیست برای همه ماه‌های خدا است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: سخت گیری در دنیا سبب سخت گیری در آخرت است و یکی از توفیقات بسیار بزرگی که خداوند به شیعه داده است ذکر صلوات است و باید از ظرفیت استفاده کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: خطبه حضرت خطبه اخلاقی و اعتقادی و ولایتی است و هرکس ولایت امیرمومنان (ع) را انکار کند مانند پرستان است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات