۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۳۱۶۲۷
آیت الله مهدوی:

ایمان به خداوند در زندگی فردی و اجتماعی آثار دنیوی و اخروی دارد

ایمان به خداوند در زندگی فردی و اجتماعی آثار دنیوی و اخروی دارد
اصفهان ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات ابتدایی سوره بقره گفت: ایمان داشتن به خداوند در زندگی فردی و اجتماعی انسان و برای دنیا و آخرت اثر مستقیم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری در جلسه تفسیر قرآن در امامزاده ابراهیم دولت آباد، با بیان اینکه امسال بهار قرآن مقرون به بهار طبیعت شده است، گفت: در ابتدای سوره بقره خداوند می فرماید هیچ شک و تردیدی در قرآن کریم نیست و برای متقین هدایت دارد. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم همین مسأله است که قرآن هدایت برای متقین است.

وی در ادامه افزود: در آیه 185 سوره بقره می‌فرماید قرآن کریم هدایت برای همه مردم است، اینجا این سؤال مطرح می‌شود که بالاخره قرآن هدایت برای مردم است یا برای متقین؟ جواب این است که قرآن دارای امکان هدایت برای همه انسانها است اما چه کسانی اکنون از قرآن بهره می‌برند؟ ضمینه هدایت برای همه از طریق قرآن وجود دارد اما اهل تقوا از آن استفاده می‌کنند و قرآن متقین را هدایت کرده است.

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه دل ظالم و فاسق و کذاب مانع این است که شخص از نورانیت قرآن کریم بهره ببرد، تصریح کرد: مجموعه اصول دین در 5 آیه ابتدای سوره بقره وجود دارد، قرآن آمده است ما را به توحید و نبوت و امامت و عدل و معاد هدایت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند ما فایده‌ای در ایمان داشتن به خداوند نمی‌بینیم، اما حقیقت این است که ایمان به خداوند اثر مستقیم در زندگی انسان و در جامعه انسانی دارد، جامعه‌ای که ایمان داشته باشد هم اقامه صلات می‌کند هم اهل انفاق و زکات است و اینها اثر ایمان برای فرد و جامعه در دنیا و آخرت است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات