۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۷۳۱۶۴۰
امام جمعه موقت کاشان:

نخستین و مهم ترین درس سوره توحید «توکل به خدا» است

نخستین و مهم ترین درس سوره توحید «توکل به خدا» است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: نخستین و مهم ترین درس سوره توحید درس توکل به خدا و یکی از نشانه های مومن حقیقی توکل به خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار شنبه شب بعد از افطار در جلسه درس‌هایی از قرآن هیات مهتدون کاشان که در مسجد پایگاه ملامحسن فیض کاشانی برگزار شد، گفت: نخستین درس قرآن با بسم الله الرحمین الرحیم درس توکل است.

وی افزود: همه سوره‌های قرآن که با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز می‌شود به ما یاد می‌دهد هرمومنی برای ابتدای کار و همه امور زندگی توکل به خدا داشته باشد و آغاز هرکاری با بسم الله الرحمن الرحیم باشد.

امام جمه موقت کاشان با اشاره به اینکه هرکاری که با بسم الله آغاز نشود کامل نیست و به جایی نمی‌رسد، گفت: هر عمل صالحی که همراه با بسم الله باشد تبدیل به عبادت و ابدی و ماندگار می‌شود.

حجت الاسلام الاسلامی تبار گفت: نخستین درس خداوند برای بندگانش توکل است چرا که انسان مومن همیشه خود را نیازمند محض خدا می‌داند و خدا را بی نیاز مطلق می‌داند.

وی با بیان اینکه انسان نیازمند محض است و خداوند توانمند و بی نیاز مطلق است، اظهار داشت: انسان نیازمند به خدا است و برای انجام هر کاری باید با توکل به خدا شروع کند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خداوند منبع کمالات بی پایان است و انسان موجودی ناتوان و ضعیف است، اگر انسان معتقد به این باشد که حیات و ادامه حیات او مرهون لطف خداوند است و با این اعتقاد به زندگی تکیه کند هیچگاه احساس ضعف نخواهد کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: اگر امام خمینی (ره) در راهی که انتخاب کرده بود هیچگاه ترس و لرزشی به خود راه نداد برای آن است که امام توکل به خدا داشت و اگرامروز نیز رهبر معظم انقلاب با وجود این همه تهدید و تحریم و فشار کوچکترین خدشه‌ای به اراده اش وارد نمی‌شود و امیدواراست و امیدواری را به جامعه پمپاژ می‌کند برای این است توکل به خدا دارد.

وی ادامه داد: توکل به خدا به معنای تنبلی انسان در انجام امور نیست بلکه برای امور زندگی تلاش در حد توان باید داشته باشد و اموری که اختیار و اراده آن به دست انسان نیست باید به خدا بسپارد.

به گفته وی نخستین و مهمترین درس سوره توحید درس توکل به خدا است و یکی از نشانه‌های مومن حقیقی توکل به خداوند است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: سبک زندگی قرآنی به این معنی است که انسان مومن در زندگی خود توکل به خدا داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین شاکر بودن در مقابل خداوند درس دوم قرآن دانست و افزود: انسان مومن باید درهمه حالات برای همه نعمت‌های خداوند روحیه شکرگزاری داشته باشد و همه نعمت‌ها را از خدا بداند.

وی تشکر از مخلوق را مکمل شکر خداوند دانست و یادآورشد: برخی از بندگان خدا واسطه نعمت مادی و معنوی خداوند هستند و باید از واسطه‌های نعمت خداوند تشکر کرد که در راس همه نعمت‌های معنوی انبیاء الهی هستند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: حداقل تشکر ما از پیامبر اکرم و اهل بیت(ع) تکرار ذکر صلوات است و ذکر صلوات نیزحقیقی است و تشریفاتی نیست، یکی از توفیقات بزرگ خداوند به شیعه ذکر صلوات است و تنها چیزی که کفه حسنات را به شدت سنگین می‌کند ذکر صلوات است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: تشکر از معلم و آموزگار، والدین و مسؤولان خدمتگزار، علمای دین و شهدا که امنیت و آسایش و عزت و اقتدار امروز ما از برکت خون شهدا است بر ما واجب است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات