۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۳۱۶۸۶
امام جمعه موقت کاشان:

عبودیت و بندگی خدا از مهم ترین ویژگی‌های جامعه اسلامی و قرآنی است

عبودیت و بندگی خدا از مهم ترین ویژگی‌های جامعه اسلامی و قرآنی است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار بندگی، اطاعت و عبودیت را از پیام‌های سوره حمد دانست و گفت: عبودیت و بندگی خدا از مهم ترین ویژگی‌های جامعه اسلامی و قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و درس‌هایی از قرآن هیات مهتدون کاشان که در مسجد پایگاه ملامحسن فیض کاشانی برگزار شد، گفت: مهم ترین سوره قرآن سوره حمد است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه خلاصه معارف قرآن و خلاصه دستورالعمل‌های آن در سوره مبارکه حمد است، گفت: در ارتباط با اهمیت سوره حمد همین بس که این سوره به اندازه کل قرآن است.

وی افزود: خداوند در قرآن صفات متعددی دارد و از بین همه صفات خداوند در بسم الله الرحمن و الرحیم را آورده است که نشان دهنده این است که رویکرد و روش خداوند با همه موجودات در مرحله نخست براساس رحمت و مهربانی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند به انسان‌ها آموزش داده است تا در برخورد با یکدیگر با روش مهرورزی و مهربانی و رحم و دوستی و کمک باشند.

وی با بیان اینکه در مرحله عمل و نخست باید عبودیت و بندگی داشت، اظهار داشت: اعتقاد ما به توحید عملی است و حساب و کتاب و بهشت و جهنم و محاسبه به دست خدا است.

امام جمعه موقت کاشان بندگی و اطاعت و عبودیت را از مهمترین پیام‌های سوره حمد دانست و ادامه داد: عبودیت و بندگی خدا از مهمترین ویژگی‌های جامعه اسلامی و قرآنی است.

به گفته وی عبودیت تنها نمازخواندن نیست و هرچند نماز جزئی از عبودیت است، اما به معنای اطاعت محض از خداوند با انجام واجبات و ترک محرمات است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه برخی مال و ثروت، خودرو، مسکن، پست، مقام و ریاست را ملاک افتخار می‌دانند، گفت: براساس معارف دین عبودیت و بندگی خدا بالاترین ملاک افتخار برای انسان است.

وی افزود: آنچه سبب افتخار انسان است تنها عبودیت و بندگی خدا است چرا که امیرمومنان(ع) می‌فرماید، بزرگترین افتخار من همین بس که عبد خدا هستم.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه فقط خدا را پرستیدن توحید در عبادت است و روح عبادت و اطاعت از خدا باید جمعی باشد، تأکید کرد: جامعه اسلامی همه با هم باید در مسیر بندگی خدا و عبودیت گام بردارند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات