۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۷۳۲۰۴۳
امام جمعه موقت کاشان:

دستاورد شکرگزاری، افزایش و نزول نعمت‌های خدا است

دستاورد شکرگزاری، افزایش و نزول نعمت‌های خدا است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: توکل به خدا داشتن انسان را به قرب الی الله می‌رساند و نزد خدا محبوب می‌شود و کسی که به خدا توکل داشته باشد خدا به او کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار سه شنبه شب در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و درس‌هایی از قرآن هیات مهتدون کاشان، گفت: خداوند در سوره حمد مهمترین ویژگی‌ها و خصوصیات یک مومن واقعی را مطرح کرده است.

وی افزود: آنچه از نظر اسلام مهم است ایمان واقعی است و ایمان واقعی نیز به معنای اعتقادات صحیح همراه با التزام به لوازم ایمان است و ایمان و پایبندی به دستورات دین و عمل به آن است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه خداوند در سوره حمد هفت ویژگی مهم برای یک مومن واقعی بیان کرده است، گفت: انسان این ویژگی‌ها را روزی ۱۰ مرتبه در نماز تکرار می‌کند تا دچار غفلت نشود.

به گفته وی یکی از لوازم ایمان، داشتن توکل است و مومن مواقعی باید درهمه امورخود تنها به خدا توکل داشته باشد و این توحید در توکل است که تنها به خدا توکل دارد.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: توکل واقعی به خدا داشتن انسان را به قرب الی الله می‌رساند و نزد خدا محبوب می‌شود و کسی که به خدا توکل داشته باشد خدا نیز به او کمک خواهد کرد و او را تنها نخواهد گذاشت.

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران که دوازده فروردین با رای ۹۸ درصدی ملت ایران به عنوان نظام رسمی و قانونی کشور معرفی شد نتیجه توکل امام خمینی(ره) به خدا بود.

به گفته وی مومن واقعی کسی است که همیشه و در همه حال شاکر خدا باشد و مکمل شکر خدا نیز شکر مخلوق است، شکر واقعی دارای سه مرحله شکر قلبی و لسانی و عملی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه نتیجه و دستاورد شکر واقعی افزایش و نزول فراوان نعمت‌های خدا است، اظهار داشت: امروز باید قدردان نعمت امنیت و ولایت و نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم و شکر آن را به جا بیاوریم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات