۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۷۳۲۱۲۱
امام جمعه موقت کاشان:

تجلیل از عمل خیر دیگران به منزله ترویج امر به معروف است

تجلیل از عمل خیر دیگران به منزله ترویج امر به معروف است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار تجلیل از عمل خیر دیگران را سیره اهل بیت(ع) دانست و گفت: تجلیل از عمل خیر دیگران به منزله ترویج امر به معروف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و درس‌هایی از قرآن هیات مهتدون کاشان، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: یکی از ویژگی‌های امام حسن مجتبی(ع) کریم بودن است ضمن اینکه همه اهل بیت(ع) کریم هستند.

وی با اشاره به اینکه خداوند، قرآن، ملائکه و جبرئیل همه کریم هستند، افزود: در راس همه پیامبراکرم (ص) و اهل بیت (ع) کریم هستند تا ما نیز با الگو گرفتن از آن‌ها ویژگی‌های کریم بودن را داشته باشیم.

امام جمعه موقت کاشان تجلیل از عمل خیر دیگران را سیره اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: تجلیل از عمل خیر دیگران امر به معروف و گسترش امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام اسلامی تبار تجلیل عمل خیر دیگران را از سیره نبوی و سبب انگیزه برای انجام عمل خیر در جامعه دانست و افزود: پیامبراکرم (ص) عمل خیر دیگران را تحسین و تقویت می‌کرد.

وی ادامه داد: خداوند نیز شکور است و در  مقابل عمل خیر دیگران پاداش در نظر گرفته است، از این رو افرادی که احسان می‌کنند محسن خدا هستند و خدا احسان کننده به مخلوقات خدا را دوست دارد.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه خداوند هر نوع احسان به هر جانداری را دوست دارد، اظهار داشت: کسی که محسن است محبوب خدا می باشد، از این رو احسان به والدین بالاترین احسان است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امام حسن مجتبی (ع) با وجود اینکه از سوی حکومت، مردم، دوستان و حتی همسر خود تحت فشار بود و به شدت اذیت می‌شد، اما با این وجود به اندازه‌ای کریم بود که به کریم اهل بیت (ع) محشور بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات