۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۳۴۰۷۹
شیخ حسین انصاریان:

وزرای آموزش و پرورش برخلاف استقبال از پیشنهادم، اقدامی نکردند

وزرای آموزش و پرورش برخلاف استقبال از پیشنهادم، اقدامی نکردند
حجت‌الاسلام حسین انصاریان گفت که به وزرای آموزش و پرورش دولت‌های مختلف پیشنهادی داده است که برخلاف استقبالشان اقدامی در آن خصوص نکرده‌اند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین انصاریان در دیدار اعضای بنیاد قرآن با وی در مؤسسه دارالعرفان با اشاره به ضعف نظام آموزشی در ترویج معارف دینی و اسلامی، تصریح کرد: من به وزرای آموزش و پرورش در دولت‌های مختلف پیشنهاد دادم که با استفاده از قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، توسط متخصصان، کتاب‌های درسی به‌روز و کارآمد تهیه و تدوین شده و از کلاس ششم تا زمان ورود به دانشگاه، در مدارس آموزش داده شود که متأسفانه برخلاف استقبال از این پیشنهاد، هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

این استاد حوزه علمیه همچنین افزوده است: قرآن مجید در سوره نحل برای اصلاح و هدایت جامعه تنها به سه اصل عدل، احسان و بذل به خویشاوندان اشاره کرده و سه اصل دوری ازافعال زشت و منکر و ظلم را خواستار شده‌ است، اما متأسفانه اکنون در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه آموزشی تعداد زیادی از تبصره‌ها و قوانین را مشاهده می‌کنیم که باعث می‌شود اهداف اصلی در آن گم شود.

انصاریان ضمن تقدیر از اقدامات بنیاد قرآن با اشاره به نقش مهم قرآن در هدایت جامعه، بیان کرد: مفاهیم قرآنی و حقیقت دین باید با زبانی محبت‌آمیز و به صورت کاربردی در بین اقشار مختلف مردم مطرح و ترویج شود و عمل به دستورات قرآن، یقینا جامعه را در مسیر سعادت و هدایت قرار می‌دهد. دنیا در حال حاضر تشنه معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) است به عنوان نمونه در کشور اندونزی با ترویج معارف قرآنی و مضامین معرفتی دعای کمیل هزاران نفر شیعه شده‌اند.

وزارت آموزش و پرورش , حجت الاسلام انصاریان , فرهنگ قرآن ,

در این دیدار حجت‌الاسلام مهدی حسین‌زاده دبیرکل بنیاد قرآن نیز با اشاره به اقدامات این بنیاد در 43 سال گذشته، گفت: طی چهار دهه گذشته تلاش داشته‌ایم تا همواره بر اساس چشم‌اندازهای تدوین شده در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، انتشاراتی و فرهنگی فعالیت کنیم. همچنین طی سال‌های اخیر به صورت تخصصی درحوزه حمکرانی قرآن اقداماتی انجام شده که ماحصل این فعالیت‌ها، تهیه و تولید بیش از 40 محصول علوم انسانی با قابلیت ارائه و آموزش به اقشار مختلف جامعه بوده است.

مالک شریعت ناصری
ارسال نظرات