۳۰ دی ۱۳۸۸ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۷۳۴۰۸
شب گذشته؛

مراسم دومین سالگرد آیت الله مجتهدی تهرانی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم دومین سالگرد آیت الله مجتهدی تهرانی، با حضور نمایندگان بیوت مراجع، طلاب و روحانیون در قم برگزار شد.
آيت الله مجتهدي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله مجتهدی تهرانی، استاد اخلاق و عالم ربانی حوزه های علمیه، چهارشنبه شب بعد ازنماز مغرب و عشا با حضور اساتید، نمایندگان بیوت مراجع، علما، روحانیون، ارادتمندان آن مرحوم، آیت الله استادی، نماینده دفتر مقام معظم رهبری و دیگر اقشار مردمی در حسینیه شهدا قم برگزار شد.

حجت الاسلام تحریری استاد حوزه علمیه قم، در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی، از این عالم ربانی به نیکی یاد کرد و گفت: این عالم ربانی و معلم اخلاق بیش از نیم قرن به تربیت طلاب و شاگردان خود همت گماشت.

وی داشتن هدف را از جمله ویژگی های بارز مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی دانست و تاکید کرد: وی به هدفی که مد نظر داشت پایبند بود و همواره کاری را انجام می داد که وظیفه اوست.

این استاد حوزه علمیه قم، انس با قرآن و توسل به ائمه اطهار را از دیگر ویژگی های این استاد برجسته حوزه علمیه ذکر کرد و بیان داشت: مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی از جمله کسانی بود که از علمش به طور واقعی بهره برد.

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی این عالم ربانی اظهار داشت: آیت الله مجتهدی تهرانی در دفاع از اهل بیت عصمت و طهارت، اهتمام ویژه ای داشت و دوستان وی نیز اهتمام ویژه ای به مباحث اخلاقی داشتند. آیت الله مجتهدی تهرانی از انقلاب، مکتب اهل بیت، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری بسیار حمایت می کرد.

حجت الاسلام تحریری، داشتن التزام عملی به اخلاق را از دیگر ویژگی های اخلاقی آیت الله مجتهدی تهرانی دانست و گفت: این استاد برجسته حوزه علمیه و معلم اخلاق از معارف اهل بیت استفاده می کرد و همواره توسل به اهل بیت داشت. طبق روایات و مبانی اسلامی افرادی که به یک مرتبه ای از علم و آگاهی نسبت به دین و ماهیت انسانی رسیده اند این علم برای آنها بسیار مفید و مؤثر خواهد بود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات