۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۷۳۴۰۹۱

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۲/۱۶؛ آسمان آفتابی در بیشتر مناطق کشور تا روز سه‌شنبه

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۲/۱۶؛ آسمان آفتابی در بیشتر مناطق کشور تا روز سه‌شنبه
سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی شروع مجدد افزایش دمای هوا اعلام کرد: تا روز سه‌شنبه آسمان اغلب استان‌ها صاف و آفتابی است و بارش‌ها فقط به‌صورت رگبار باران در چند استان در ساعات عصر انتظار می‌رود.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز در برخی مناطق شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی انتظار رگبار پراکنده وجود دارد.

فردا (یکشنبه) نیز در برخی مناطق شمال‌غرب و غرب سواحل‌ خزر همچنین ارتفاعات البرز غربی بارش‌های رگباری پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌های پراکنده روز دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی از جمله تهران و برخی مناطق شمال‌ شرق کشور انتظار می‌رود و برای باقی مناطق کشور طی این سه روز آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از فردا در غرب و شمال‌غرب کشور وزش نسبتاً شدید تا شدید باد پیش‌بینی می‌شود تا جایی که روز دوشنبه در غرب و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و روز سه‌شنبه در غرب، جنوب‌ غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.

سازمان هواشناسی درباره وضعیت دما پیش‌بینی کرد: از امروز تا فردا (یکشنبه) در استان‌های ساحلی خزر و بیشتر مناطق نیمه غربی کشور دما افزایش خواهد داشت، همچنین تا روز دوشنبه در شرق و شمال‌شرق کشور افزایش دما رخ خواهد داد که افزایش دما 10 تا 15 درجه خواهد بود.

بر اساس این گزارش ایستگاه‌های هواشناسی روز گذشته (جمعه) در ارتفاعات مشگین‌شهر استان اردبیل، ماسال در استان گیلان، بلده در استان مازندران و آسارا و طالقان در استان البرز بارش برف را ثبت کردند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات