۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۷۳۴۴۷۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

عای ندبه، فلسفه تاریخ شیعه است

عای ندبه، فلسفه تاریخ شیعه است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی از دعای ندبه به عنوان یک منبع قابل دسترس در معارف دینی نام برد و گفت: اسلام دین کاملی است و باید آن را جامع دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شنبه شب در دیدار با اعضای کانون قرآن و عترت سردار دل ها، گفت: هر جا قرآن و عترت محور باشد مورد تأیید ما هم هست.

وی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) تمدن بزرگ اسلامی را با قرآن و تفسیر و تعلیم اهل بیتی جهانی خواهد کرد، گفت: قرآن با تفسیر و تعلیم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مورد تأیید ما است.

نماینده ولی فقیه در کاشان محوریت قرآن و عترت در فعالیت‌های کانون قرآن و عترت سرداردل‌ها قابل تقدیر دانست و افزود: آغاز کار با کودکان، فعالیت اساسی و دستور پیامبراکرم(ص) است.

وی با اشاره به اینکه من هر روز خود را مخاطب کلام پیامبراکرم(ص) می‌دانم، ابراز داشت: حضور خود را در مدارس از مهد کودک و پیش دبستانی تا دبیرستان را مغایر با شأن و جایگاه نمایندگی، ولی فقیه نمی‌دانم و آن را مطابق با کلام و دستور پیامبر(ص) می‌دانم که می‌فرماید به سراغ بچه‌ها بروید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: قلب کودک مانند زمین خالی است که هر چه در آن ریخته شود آن را قبول می‌کند از این رو شما این سعادت را دارید که در قلب بچه بهترین گوهر را که از قرآن و عترت با نگاه توحیدی گرفته اید قرار دهید.

وی ادامه داد: اسلام دین کاملی است و باید آن را جامع دید، از این رو امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب در رابطه با شهید مطهری و آیت الله مصباح اذعان دارند که اسلام را به عنوان بسته کامل فهمیده و بیان نموده اند. گفتار دیگران را هم باید شنید، اما محور فعالیت باید منبع زلالی باشد که امامین انقلاب بر آن صحّه گذاشته و تائید کرده اند ضمن اینکه محور اصلی همان قرآن و عترت است.

نماینده ولی فقیه در کاشان از دعای ندبه به عنوان یک منبع قابل دسترس در معارف دینی نام برد و افزود: دعای ندبه فلسفه تاریخ شیعه است چرا که امام صادق(ع) مضامین دعا را از قبل از تولد اهل بیت(ع) آغاز و اوج آن به امام زمان(عج) ختم می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات