۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۳۴۵۵۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

فرهنگ قرآنی، سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب است

فرهنگ قرآنی، سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت ویژه دانشجویان و کارکنان خواهر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ساری با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: قرآن عهد خدا است و سزاوار می باشد که مسلمان هم به این عهد خدا توجه ویژه داشته باشند و روزی ۵۰ آیه از آن را قرائت کنند.

وی با بیان این که عنوان قرآن و عترت، عنوان بسیار مهم و زیبایی است و ما باید دو یادگار قرآن و عترت را در زندگی داشته باشیم، افزود: اگر بخواهیم با صادقان باشیم باید خود صادق باشیم.

امام جمعه ساری، حضور گسترده جامعه پزشکی در این جشنواره را بسیار ارزشمند دانست و افزود: این مشارکت بالا نشان دهنده توجه به کلام الهی از سوی جامعه پزشکی و همچنین خانواده ها است.

وی در ادامه سخنان خود به تلاش دشمن در جهت فتنه آفرینی در کشور اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه این ایام فتنه‌های فرهنگی حجاب و عفاف، ارزش‌های دینی و اسلامی ما را تهدید می‌کند به فرموده پیامبراکرم(ص) باید به قرآن مراجعه کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امیدواریم رویکرد قرآنی در بین همه مردم بخصوص جامعه دانشگاهیان روزافزون شود، تصریح کرد: همانطور که ایران به برکت انقلاب اسلامی در تولید علم و فناوری صعود و رتبه چهارم را به دست آورده است و مایه افتخار است، امیدواریم در زمینه فرهنگ دینی نیز این پیشرفت را داشته باشیم‌.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود.

وی با بیان این که همه افتخارات ما در عالم هستی به برکت قرآن است، تصریح کرد: تا زمانی که قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل نشده بود، مردم در ضلال مبین به سر می بردند.

امام جمعه ساری با بیان این که باید در کنار قرائت قرآن به مفاهیم آن نگاه عمیق شود، خاطرنشان کرد: آیات قرآن کریم سرشار از مفاهیم ارزشمند و متعالی است که درک عمیق هر یک از این مفاهیم انسان را به اوج می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی بستر گسترش فعالیت های دینی و قرآنی در جامعه فراهم است، بیان داشت: مسؤولان و متولیان امر باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور گسترش فرهنگ ارزشمند قرآنی در بخش های مختلف جامعه بهره گیرند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات