۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۷۳۴۵۵۸
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

راه اندازی سطح عالی حوزه در مدارس علمیه خراسان شمالی

راه اندازی سطح عالی حوزه در مدارس علمیه خراسان شمالی
حجت‌الاسلام حیدری گفت: در این دوره با تلاش و مساعدت همه همکاران، سطح عالی حوزه در مدارس علمیه خراسان شمالی تدریس می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی حیدری، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در جمع طلاب مدارس علمیه بجنورد، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته نبود سطح عالی حوزه در استان یک خلأ محسوب می‌شد.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش و مساعدت همه همکاران این مشکل برطرف شده و هم‌اکنون کلاس‌های سطح عالی حوزه در این دوره با 70 مخاطب و با استفاده از ظرفیت اساتید مشهد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری بابیان اینکه سطح عالی حوزه، سطح چهار است، اضافه کرد: در زمینهٔ ایجاد رشته‌های تخصصی در استان هم ما مشکلات و کمبودهای بسیاری داشتیم که مهم‌ترین آن نداشتن گروه علمی بود.

 وی ادامه داد: اما هم‌اکنون با استفاده از ظرفیت اساتید مشهد و قم در استان گروه علمی کلام را راه‌اندازی کردیم و مخاطبان در این دوره در حال پایان‌نامه نویسی هستند.

حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد: در این دوره هر هفته کرسی درس اخلاق به‌صورت ثابت برای طلاب با استفاده از ظرفیت نماینده ولی‌فقیه در استان بر پا می‌شود که هم به‌صورت حضوری و هم مجازی است.

وی با تأکید بر اهمیت تکریم اساتید حوزه، خاطرنشان کرد: تکریم اساتید حوزه از اهمیت بسزایی برخوردار است در این راستا در قالب برنامه‌ای از همه اساتید فعال در این بخش با مراجعه به منازل آنان تقدیر صورت گرفت.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در انتها با اشاره به تحصیل 1500 طلبه در مدارس علمیه استان، اظهار داشت: این طلاب در 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه برادران و 6 مدرسه علمیه خواهران و با استفاده از ظرفیت 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس تحصیل می‌کنند. /9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات