۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۷۳۴۷۶۵

کنفرانس بین المللی حکمرانی دینی و تنظیم گری در مسائل اساسی جهان معاصر برگزار می شود

کنفرانس بین المللی حکمرانی دینی و تنظیم گری در مسائل اساسی جهان معاصر برگزار می شود
چهارمین کنفرانس بین المللی فقه و قانون تحت عنوان حکمرانی دینی و تنظیم گری در مسائل اساسی جهان معاصر به همت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، چهارمین کنفرانس بین المللی فقه و قانون تحت عنوان حکمرانی دینی و تنظیم گری در مسائل اساسی جهان معاصر با حضور شخصیت هایی از کشورهای مختلف جهان به صورت حضوری و مجازی درآذرماه سال جاری برگزار می شود.

عطاء الله رفیعی آتانی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر بیان داشت: این کنفرانس با محورهای حکمرانی دینی و انفال؛ حکمرانی دینی و فضای مجازی؛ حکمرانی دینی و رمز ارزها، حکمرانی دینی و خانواده، حکمرانی دینی و نظام پولی و مالی، حکمرانی دینی و حقوق آب، حکمرانی دینی و ابعاد حقوقی اقتصاد دانش بنیان، حکمرانی دینی و عدالت حقوقی وقضائی برگزار می شود.

وی در اولین نشست هماهنگی این کنفرانس خاطرنشان کرد: تلاش خواهد شد از ظرفیت های  مراکز علمی و شخصت های برجسته جهان اسلام، مراکز علمی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی در داخل و خارج از کشور  در این کنفرانس استفاده شود.

رفیعی آتانی با اشاره به مکان و زمان برگزاری نشست بیان داشت: تلاش بر این است که در آذرماه سال جاری و در آستانه روز مجلس شورای اسلامی این کنفرانس با سخنرانی مقامات برجسته کشوری در قم و تهران برگزار شود.

وی ادامه داد: به زودی با معرفی دبیر علمی کنفرانس، فعالیت های آن مانند فراخوان مقالات، برگزاری پیش نشست های علمی و تخصصی و از سرگرفته خواهد شد.

لازم به ذکر است، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس پیش از این سه کنفرانس بین المللی تحت عناوین «فقه و قانون»، «اخلاق و قانون» و «فقه، قانون و واقعیتهای اجتماعی» را با حضور شخصیت های علمی برجسته جهان اسلام، برگزار کرده است.

ارسال نظرات