۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۷۳۴۸۷۶

مهلت نام‌نویسی در حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تمدید شد

مهلت نام‌نویسی در حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تمدید شد
حجت‌الاسلام حیدری از تمدید مهلت ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تا ۳۱ خردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی حیدری، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه بجنورد، با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، اظهار داشت: ثبت‌نام برای ورود و تحصیل در حوزه‌های علمیه خراسان شمالی که از 25 بهمن‌ماه سال گذشته آغازشده بود تا 31 خردادماه سال جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به پذیرش داوطلبان مقطع سیکل و دیپلم در حوزه‌های علمیه استان، افزود: در سال جاری داوطلبانی که هم‌اکنون در پایه هشتم در حال تحصیل هستند هم می‌توانند در حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام حیدری اضافه کرد: در این دوره برپایی آزمون اولیه برای ورود داوطلبان به حوزه علمیه حذف‌شده است و برای ورود به حوزه علمیه در گام اول داوطلبان باید ثبت‌نام کنند و سپس بدون گذراندن آزمون اولیه به مصاحبه دعوت می‌شوند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به ورود به حوزه‌های علمیه استان پس از مصاحبه و گذراندن دوره‌های تثبیتی 45 روزه در آزمون ارزیابی کتبی شرکت می‌کنند و در نهایت بعد از کسب نمره لازم و انجام پایش می‌توانند در حوزه علمیه تحصیل کنند.

حجت‌الاسلام حیدری با بیان اینکه مصاحبه توسط مسئولان مربوطه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مقاطع تحصیلی سیکل، دیپلم دارای معیارهای جداگانه برای پذیرش طلاب است و مصاحبه‌ها بر اساس سطح تحصیلات، آگاهی و اطلاعات متقاضیان به تحصیل در مدارس علمیه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه استان از 25 بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون انتظار داریم تا پایان مهلت نام‌نویسی علاقه‌مندان بسیاری برای ثبت‌نام در حوزه اقدام کنند.

حجت‌الاسلام حیدری افزود: خوشبختانه با توجه به ظرفیت پذیرش و رشته‌های موجود همه مدارس حوزه علمیه استان ازنظر فعالیت و موقعیت مکانی در بهترین حالت ممکن هستند.

وی ادامه داد: طبق پایش‌های صورت گرفته درمجموع یک هزار و ۵۰۰ طلبه در 15 مدرسه علمیه استان شامل ۹ مدرسه علمیه برادران و ۶ مدرسه علمیه خواهران با استفاده از ظرفیت ۱۷۰ استاد اعزامی و حق‌التدریس تحصیل می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در انتها، گفت: طی سال‌های گذشته عدم وجود سطح عالی حوزه در استان یک خلأ محسوب می‌شد که خوشبختانه با تلاش و مساعدت همکاران هم‌اکنون این مهم با ۷۰ مخاطب در استان برگزار می‌شود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات