۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۷۳۴۸۷۹

توصیه های آیت الله کریمی جهرمی به شهردار قم

توصیه های آیت الله کریمی جهرمی به شهردار قم
آیت الله کریمی جهرمی با بیان اینکه قم هویت مذهبی و علمی خاصی دارد تصریح کرد که باید در برنامه ها هویت حرم اهل بیت بودن قم را حفظ کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کریمی جهرمی در دیدار سقاییان نژاد شهردار قم با تبریک دهه کرامت، ضمن بیان برخی ابعاد شخصیتی حضرت معصومه(س)، اقدامات شهرداری در سال های اخیر را خرسندکننده دانست و گفت: از گزارش اقدامات متنوعی که ارائه کردید بسیار خرسند و امیدوار شدم. این توفیقی است که خداوند متعال شامل حال شما و همکارانتان فرموده است تا این خدمات را برای مردم عزیز انجام دهید. قدر این فرصت را بدانید و شاکر این نعمت بزرگ باشید.

وی در ادامه با اشاره به روایاتی درباره عظمت شهر مقدس قم، افزود: شهر مقدس قم، شهری است که در کلمات خاندان پیامبر دارای عظمت ویژه‌ای است و اگر انسان به این نکته توجه کند، تمام سختی‌ها و مرارت‌های کار در این شهر برای او آسان و مقرون به نشاط می‌شود. قم هویت مذهبی و علمی خاصی دارد و باید در برنامه ها، این هویت حرم اهل بیت بودن قم را حفظ کرد. یکی از مسئولان قم در زمان سید الطائفه آيت الله العظمی بروجردی، کاری انجام داده بود و مرحوم آقا خیلی ناراحت شده بودند و به او دستور داده بودند که اول صبح که از خواب بلند می‌شوید صد بار بگویید «اینجا قم است».

آیت الله کریمی جهرمی در بخش دیگری از توصیه‌های خود ابراز کرد: توسعه بوستان‌ها و فضای سبز که در سال های اخیر در قم انجام شده، بسیار شادی‌آفرین و روح‌بخش است و انسان را متوجه آیات الهی می‌کند. چه خوب است که بتوانید با زبان هنر، مظاهر دینی را هم در این بوستان‌ها به نمایش بگذارید تا همزمان که مردم باید از نظر تفریحی و آرامش تغذیه شوند برای رشد معنویت آن ها هم اقداماتی انجام دهیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به برخی از پروژه های بلاتکلیف در شهر اظهار کرد: گاهی بدون برنامه ریزی، هزینه های کلانی برای یک پروژه می شود و با مرور زمان متوجه می شوند که موانعی برای این کار می باشد و طرح به طور کامل متوقف می شود، حتی گاهی مجبور به تخریب آن می شوند که باید با نظارت و دقت کامل از ابتدا از اتلاف بیت المال جلوگیری شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با تاکید بر ارتباط صمیمی و دلسوزانه با آحاد مردم خصوصا جوانان عزیز، بیان کرد: در کنار خدمات شهری در حوزه ی فرهنگ نیز اگر بتوان هنرمندانه و با ظرافت، در مکان‌های پر رفت و آمد مانند بوستانهای شهر، از افراد ناصح و دلسوز که خود متخلق‌ به اخلاق شایسته اند و دارای بیانی نرم و توان ارتباط‌گیری با اقشار مختلف مردم هستند برای ترویج روحیه دینی و فضیلت های اخلاقی استفاده برد، به‌تدریج در اخلاق جامعه و ترقّی آن اثر خواهد گذاشت.

وی در قسمت پایانی بیانات خود با اشاره به برخی از روایات که بر خدمت به ضعفا تاکید دارند، گفت: مراقب باشید در روند خدماتتان به کسی ظلم نشود، اقشار مظلوم و محروم تحت فشار قرار نگیرند، با مردم به صورت مستقیم در ارتباط باشید و موجبات شادی و نشاط مردم را فراهم آورید؛ مخصوصاً به زندگی عزیزانی که مسئولیت  نظافت شهر را در ساعات مختلف، در گرما و سرما بر عهده دارند و به مردم خدمت می‌کنند، اهتمام و رسیدگی بیشتری داشته باشید.

در ابتدای این دیدار، سقاییان نژاد با تبریک دهه کرامت، گزارشی از اقدامات و برنامه‌های شهرداری کلانشهر قم ارائه داد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
بیانات استاد خیلی خوب بود
0
0