۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۷۳۵۳۶۶

پایتخت گل سرخ ایران، عطر رضوی گرفت/ رسالت پرچم رضوی توسعه زیارت است

پایتخت گل سرخ ایران، عطر رضوی گرفت/ رسالت پرچم رضوی توسعه زیارت است
اصفهان - با حضور خدام حرم رضوی کاروان زیر سایه خورشید قمصر، پایتخت گل سرخ ایران عطر رضوی گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام حسین جلیلی روحانی کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به منطقه شمال استان اصفهان در کاشان شب گذشته در حاشیه جشن مردمی قمصر پایتخت گل سرخ ایران با تبریک میلاد امام رضا(ع) گفت: رسالت آیین پرچم گردانی در اقصی نقاط ایران و دنیا زیارت فراگیر و گسترده همه عاشقان امام رضا(ع) است.

وی با اشاره به اینکه درب خانه امام رضا(ع) باب لطف و کرم و مهربانی فراگیر برای همه افراد است، افزود: ثامن الائمه حجت خدا بر زمین و شاهد همه احوالات عاشقان اش است که حتی فرد فرد زائران و عاشقان اش را به اسم می‌شناسد و حاجات همه آن‌ها را می‌داند.

حجت‌الاسلام جلیلی با تاکید بر اینکه توجه روزانه مردم به ساعات عاشقی هشت صبح و هشت شب، تصریح کرد: علاقه‌مندان به امام رضا (ع) دراین ساعات متعلق به حضرت با قرائت صلوات خاصه یا صلوات علاوه بر عرض ادب و ارادت خود به ساخت مقدس ثامن الحجج ارتباط خود را با واسطه فیض الهی قطع نکنند تا بیشتر عنایت و کرامت حضرت را در زندگی خود ساری و جاری کنند.

به گفته وی وصل شدن به شمس الشموس عامل بزرگ شدن روح و و وسعت کمالات و افزایش معرفت انسان است.

حجت الاسلام جلیلی ادامه داد: دهه کرامت بیشترین و بهترین فرصت عرض ارادت و زیارت از راه دور برای تمامی محبان ولایت و امامت خاصه امام الرئوف با صفات مهربانی فراگیر و قابل درک و لمس است.

خدام حرم رضوی در حالی که پرچم سبز رضوی را بر روی دست گسترده بودند با طنین نقاره خانه وارد محله فرفهان قمصر پایتخت گل و گلاب ایران شدند و با اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی شبی شیرین و رویایی و معنوی را زیر سایه خورشید برای قمصری‌ها خاطره کردند.

قرائت صلوات خاصه، مولودی خوانی و ذکر توسل در شور و شعور علیرضا علیشاهی مداح و خادم دربان کشیک سوم آستان قدس رضوی، سخنرانی معرفت افزایی روحانی روحانی کاروان، گرامیداشت یاد مرحوم حجت الله محمد نظری اهدا کننده هشت عضو بدنش به بیماران نیازمند وآیین تجلیل از خدام حرم رضوی با اهدای تابلو فرش به خدام حرم رضوی از لحظات ماندگار کاروان زیر سایه خورشید درقمصر پایتخت گل سرخ ایران بود.

علی رمضانی خادم کشیک اول، محمدصادق تقوی خادم کشیک سوم، علیرضا علیشاهی دربان کشیک سوم مداح، حجت‌الاسلام حسین جلیلی روحانی کاروان و احمد کریمی مدیر و اعضای کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود در منطقه شمال استان اصفهان هستند.

منطقه شمال استان اصفهان و دارالمومنین کاشان با حضورخدام حرم و اجرای ۵۰ برنامه پیش بینی شده در شهر و روستا‌های منطقه شمال استان اصفهان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود و قمصر روز‌های ششم تا ۱۱ خرداد میزبان جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» است. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات