۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۷۳۴۶۰۸
مدیرعامل مؤسسه خادمین امام رضا در کاشان خبر داد؛

همزمان با دهه کرامت پانزدهمین جشنواره ملی آه و آهو در کاشان برگزار می شود

همزمان با دهه کرامت پانزدهمین جشنواره ملی آه و آهو در کاشان برگزار می شود
اصفهان – توکلی از برگزاری پانزدهمین جشنواره فرهنگی هنری ملی آه و آهو هم زمان با دهه کرامت از میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد ثامن‌الائمه در کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، روح الله توکلی چهارشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: پانزدهمین جشنواره فرهنگی هنری ملی آه و آهو به مدت ۱۱ شب با ۱۱ همایش متنوع برگزار می‌شود.

وی افتتاحیه و جشن کودکان رضوی، همایش خانواده رضوی، بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه و تقدیر از خادمان نمونه، همایش گوهرشاد ویژه بانوان، باب الجواد ویژه نوجوانان، انتظار، مهدویت و امام رضا (ع) را از جمله برنامه‌های جشنواره آه و آهو در کاشان اعلام کرد.

توکلی همچنین همایش شمس الشموس «امام رضا (ع) شناسی» با سخنرانی حجت‌الاسلام ثباتی مقدم معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه (س) و همایش مهرورزی، جشن شب میلاد، آیین اختتامیه جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی از دیگر برنامه‌های پانزدهمین جشنواره فرهنگی هنری ملی آه و آهو در کاشان برشمرد.

به گفته وی آیین افتتاحیه جشنواره در شامگاه ۳۱ اردیبهشت با سخنرانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان همراه با ورود پرچم حرم رضوی توسط گروه ۸۰ نفره دخترانه آموزشگاه حسابی و اهدای گل به دختران به مناسبت روز دختر برگزار می‌شود.

مسئول اجرایی پانزدهمین جشنواره ملی آه و آهو یادآور شد: برای این جشنواره از ۸ ماه قبل تا کنون بالغ بر۱۰ هزار نفر ساعت کار و تلاش جوانان و نوجوانان عاشق اهل بیت (ع) به‌ویژه علی بن موسی الرضا (ع) انجام شده است.

توکلی ادامه داد: ۱۰۰ نفر از آقایان و ۱۵۰ نفر از بانوان در کمیته‌های اجرایی، پشتیبانی، رسانه، اندیشه ورزی، تدارکات، فضای مجازی، طراحی، انتظامات، تشریفات و همچنین جشنواره زیر سایه خورشید را در ۱۱ شب با ۱۰۰ برنامه و آیتم فرهنگی هنری مدیریت و برگزار می کنند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره ملی آه و آهو طی دهه کرامت هر شب به طور میانگین میزبان ۲ تا سه هزار نفر از شهروندان ولایتمدار و مذهبی دارالمومنین کاشان است، افزود: غرفه ویژه کودکان این جشنواره میزبان ۷۰۰ کودک با اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی است.

مدیرعامل مؤسسه خادمین حضرت امام رضا (ع) در کاشان یادآور شد: غرفه کودکان با بخش‌ها و برنامه‌های متنوع از جمله اجرای نمایش، دکلمه خوانی، نقالی، ورزش زورخانه، سرود، سرگرمی و بازی‌های فکری کودکانه، روان‌شناسی کودک، معارف، آموزش ساخت کاردستی میزبان کودکان شرکت کننده در جشنواره خواهد بود.

توکلی با اشاره به عنایت ویژه امام رضا (ع) به جشنواره و کرامات حضرت در مسیر آماده سازی و مقدمات جشنواره به جوانان و نوجوانان اظهار داشت: تبیین فرهنگ علوی، سیره رضوی، ایجاد نشاط معنوی، شور و شعور و شکوه رضوی در جامعه از جمله اهداف برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی آه و آهو در کاشان است.

وی گفت: امروز دایره وسعت حرم رضوی به گستره کشور ایران و خدمت و خادم بودن با محوریت خادم فرهنگی امام رئوف در سراسر میهن اسلامی به نام و یاد امام مهربانی‌ها با احیای دین، اخلاق، شریعت و گره گشایی و محرومیت زدایی از نیازمندان و شادی دل بندگان خدا است.

مدیر عامل موسسه خادمین حضرت رضا (ع) در کاشان در این نشست خبری از همکاری و تلاش خبرنگاران شهرستان با اهدای تابلوی قطعه فرش متبرک از حرم رضوی تجلیل کرد.

دهه کرامت امسال ۱۴۰۲ با شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی؛ امید آفرینی» و نامگذاری روز‌های آن به ترتیب از یکشنبه ۳۱ اردیبهشت اول ذی‌القعده مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) تا چهارشنبه ۱۹ خرداد، یازدهم ذی القعده به ترتیب با عناوین روز دختر، حضرت فاطمه معصومه (س) بهترین دختر دنیا، شادی و نشاط مؤمنانه، گره گشایی کریمانه، کرامت اجتماعی در دوستی و رفتار نیکوکارانه، روز فتح خرمشهر و مقاومت، ایثار و پیروزی، خیر خواهی و نوع دوستی در سایه مقاومت و ایثار، تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه، امام زادگان (ع) و بقاع متبرکه، آرامش بخش جان‌ها، بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم، شاهچراغ آستان احمدی، ستاره درخشان و ماندگار تاریخ، کرامت جامعه، در پرتو زیست عفیفانه، مساجد امید آفرین، پایگاه انتظار و اتحاد، مهربانی و محبت به رسم اهل بیت (ع)، مکتب رضوی، عدالت برای همه، ظلم برای هیچ کس، اخلاق و همدلی، در پرتو سیره امام رضا (ع) است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات