۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۳۵۴۶۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

آموختن علم دین و توجه ویژه به اخلاق، مهم ترین وظیفه طلاب است

آموختن علم دین و توجه ویژه به اخلاق، مهم ترین وظیفه طلاب است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد که مهم ترین وظیفه طلاب علوم دینی، آموختن علم دین و توجه ویژه به اخلاق و تهذیب نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم پایانی سال تحصیلی مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با تبریک ایام میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، گفت: به فرموده امام رضا(ع) فراگیری علوم حوزوی، تعلم و تبلیغ، راه احیای امر اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که تحصیل علوم دینی بسیار ارزشمند و دارای اهمیت است، افزود: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی، امروز بسترهای لازم برای تحصیل علم دین در سطوح مختلف فراهم است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که در گذشته برای تحصیل در علوم دینی، طلاب باید مشکلات و سختی های بسیاری را متحمل می شدند، ادامه داد: اما با عنایت حضرت ولی عصر(عج) و حمایت های امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید امروز فرصت و امکانات لازم برای تحصیل طلاب علوم دینی فراهم است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که ظرفیتی که امروز در سطح مدارس علمیه وجود دارد در گذشته بسیار محدود بود، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه باید از این فرصت به وجود آمده در جهت علم آموزی و تهذیب نفس بهره گیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که مهم ترین وظیفه طلاب علوم دینی، آموختن علم دین و توجه ویژه به اخلاق و تهذیب نفس است، تصریح کرد: طلاب باید در این بخش از همه توان و ظرفیت خود بهره گیرند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایش امام هشتم (ع)، تصریح کرد: ایشان به آقای عبدالسلام بن صالح حرمی فرمودند که خدا رحمت کند کسی را که امر ما را در جامعه زنده کند، راهش فراگیری علوم حوزوی است، فقه، تفسیر سخنان اهل بیت (ع)، حدیث و قرآن اهل بیت (ع) را بیاموزد و به تعلم و تبلیغ بپردازد که این راه احیای امر اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی همچنین بر ضرورت تعامل و ارتباط بیشتر طلاب و حوزویان با جامعه تأکید کرد و گفت: همراهی با مردم و تعامل سازنده با جامعه همواره جزء نقاط قوت علمای دین بوده است که باید مورد توجه طلاب حوزه های علمیه نیز قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تشویق نوجوانان برای تحصیل در حوزه های علمیه تأکید کرد و افزود: اگر هر طلبه بتواند حداقل یک نفر را وارد حوزه کند خوب است و در اجرش شریک می‌شود.

امام جمعه ساری همچنین خواستار برگزاری مراسم افتتاحیه رسمی استانی در آغاز سال تحصیلی و اختتامیه آن در پایان سال تحصیلی شد و افزود: شناخت قوت‌ها و افزودن بر آن‌ها هنر است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات