۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۷۳۵۴۹۶

اختتامیه جشنواره آه و آهو و کاروان زیر سایه خورشید در کاشان برگزار شد

اختتامیه جشنواره آه و آهو و کاروان زیر سایه خورشید در کاشان برگزار شد
اصفهان – آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو زیر سایه خورشید با حضور چهار هزار نفری عاشقان امام‌رضا (ع) و خدام حرم رضوی در شهرستان کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محسن سُرنجی عضو کمیته اندیشه ورز جشنواره ملی آه و آهو پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه این جشنواره در کاشان با اشاره به اینکه مؤسسه خادمین حضرت امام رضا (ع) در کاشان که از خادمیاران رضوی نیز هستند مجری برگزاری سالانه پانزدهمین جشنواره ملی آه و آهو در کاشان همزمان با دهه کرامت است، افزود: این جشنواره به عنوان ویژه برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با اجرای ۱۱ همایش متنوع، آیین افتتاحیه، اختتامیه و جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی برگزار شد.

وی افزود: جشن کودکان رضوی، خانواده رضوی، بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه و تقدیر از خادمان نمونه، همایش گوهرشاد ویژه بانوان، باب الجواد ویژه نوجوانان، انتظار، مهدویت و امام رضا (ع)، شمس الشموس «امام رضا شناسی» و همایش مهرورزی و جشن میلاد از جمله همایش‌های این جشنواره بود.

سُرنجی با اشاره به ۱۰ هزار نفر ساعت کار و تلاش جوانان و نوجوانان عاشق اهل بیت (ع) بویژه علی بن موسی الرضا (ع) برای برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی آه و آهو طی هشت ماه گذشته، گفت: ۲۵۰ نفر از آقایان و بانوان در کمیته‌های اجرایی، پشتیبانی، رسانه، اندیشه ورزی، تدارکات، فضای مجازی، طراحی، انتظامات، تشریفات و زیر سایه خورشید جشنواره را در ۱۱ شب با ۱۰۰ برنامه و آیتم فرهنگی هنری مدیریت و برگزار کردند.

به گفته وی جشنواره ملی آه و آهو به طور میانگین در هر شب از شب‌های برگزاری آن در دهه کرامت میزبان ۲ تا سه هزار نفر از شهروندان کاشان بود و در غرفه ویژه کودکان میزبان ۷۰۰ کودک با اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی بود.

وی با اشاره به شعار این جشنواره که «خادم امام رضا فقط در مشهد نیست»، اظهار داشت: شعار و هدف گذاری جشنواره احیای امر اهل‌بیت (ع) در سبک زندکی اسلامی، گسترش حرم رضوی با محوریت خادم فرهنگی امام رئوف در سراسر میهن اسلامی به نام و یاد امام مهربانی‌ها است.

دکتر غلامعباس کوچکی مدرس کشوری کارگاه خانواده نیز با تاکید بر این جملات انگیزشی که «عشق تنهاست عزیزش دارید و دوستی، ثروت خوبی‌است پس‌انداز کنید» گفت: جشنواره ملی آه و آهو بیانگر حضور یکپارچه، هماهنگ و خودجوش مردم برای بهره‌گیری از همایش‌های تخصصی و علمی با رویکرد شاد و معنوی خانواده است.

وی افزود: آه و آهو جشنواره‌ای ارزشمند است که همه اعضای خانواده را در فضایی معطر و متبرک به نام ثامن‌الائمه با ماندگاری ثابت، مستمر و بالا جمع می‌کند تا خوراک ذهنی کامل دریافت کند.

کوچکی برگزاری جشنواره ملی آه و آهو را زمینه ساز شادابی خانواده‌ها و در نتیجه ایجاد نشاط اجتماعی جامعه دانست و گفت: در موقعیت کنونی جامعه ما نیازمند چنین برنامه‌های شاد و دارای ارتباط موثر با محوریت فرهنگ ارزشی است.

سرهنگ کریم اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان نیز در مورد برگزاری جشنواره ملی آه و آهو با تقدیر از زحمات و تلاش‌های عوامل اجرایی آن و برنامه ریزی متنوع و عالی با محوریت امام رضا (ع) گفت: تدبیر اجرای چنین جشنواره‌ای با فضای معنوی و شاد برای همه اقشار و گروه‌های سنی اثرگذار، قابل تقدیر و ارزنده است.

وی افزود: همکاری، هم افزایی و تعامل برای برگزاری مستمر و سالانه رویداد فرهنگی مذهبی آه و آهو با برگزاری همایش‌های آموزشی، تخصصی و کارشناسانه جذاب بویژه تبیین فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت با معرفی الگو‌های عملی و واقعی آن در خانواده معظم شهدا و ایثارگران برای پسران نوجوان، دختران، بانوان و خانواده سازنده، روشنگر، قابل تحسین و معرفت افزا است.

سرهنگ اکبری همچنین با اشاره به برنامه‌های جنبی جشنواره و استقرار غرفه کودک و نوجوان با همکاری مجموعه‌های فرهنگی هنری شهرستان افزود: رمز موفقیت و ماندگاری جشنواره ملی آه و آهو حرکت در مسیر ولایت علوی و تبیین فرهنگ رضوی در سبک زندگی اسلامی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات