۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۷۳۵۵۸۱
مو به مو؛

حجت الاسلام مومنی مطرح کرد: استقامت امامین انقلاب در مقابله با فتنه ها

حجت الاسلام مومنی مطرح کرد: استقامت امامین انقلاب در مقابله با فتنه ها
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان ویژگی‌های حضرت امام خمینی (ره) و تشابهات ایشان با رهبر معظم انقلاب گفت: امام راحل مخصوص یك زمان نبود بلكه اعصار آینده، تفكر و اندیشه ایشان را بیشتر خواهند شناخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس امامین انقلاب خبرگزاری رسا درباره راز محبوبیت امام خمینی (ره) در بین همگان گفت: در زندگی امام خمینی (ره) دیده شد که تمام وجود خود را متوجه ذات اقدس الهی کرد و خداوند محبت او را در دل زمین و زمان قرار داد تا هر کس با هر اندیشه و رأی و تفكر او را دوست داشته است.

این استاد حوزه علمیه قم با نقل «انسان كامل كسی است كه نقطه تولد و فوت دارد اما با فوت او پرونده‌اش بسته نمی‌شود و محدود به نسل و عصر خاصی نیست» از حضرت آیت‌الله جوادی آملی ابراز داشت: امام خمینی (ره) از شخصیت‌هایی است كه مربوط به یك زمان نیست بلكه زمان‌ها باید بگذرند تا اندیشه و رأی و تفكر امام را ببینند.

وی در بیان نكته دیگری از زندگی امام خمینی (ره) گفت: در آیات و روایات دستور به هجرت داریم كه برخی این هجرت را مكانی و برخی آن را مكانتی تلقی كرده‌اند؛ امام هم هجرت مكانی داشت كه تبعیدها نمونه‌هایی از آن است و مهمتر از آن هجرت مكانتی داشتند كه به خاطر عدم تعلق به دنیا و زخارف دنیا كه از ابتدا تا آخر عمر این ساده زیستی در حیات او است هجرت از نفس داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی درباره تشابهات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) در مقابله با فتنه‌ها اظهار داشت: اساسی‌ترین مطلب زندگی امام خمینی (ره) توكل او به خدا است؛ این مهم در حیات امامین انقلاب قابل مشاهده است؛ دوم ناامید و مأیوس نشدن است؛ یك لحظه در بحرانی‌ترین فتنه‌ها از امامین انقلاب یأس و ناامیدی را در كلام و چهره آن‌ها ندیدیم كه این مطلب بسیار مهمی است؛ تزریق و بیان این امیدواری در بین مردم و بدنه جامعه، بزرگ دیدن داشته‌ها بسیار مؤثر است.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان مثال‌هایی از توكل و توسل به خداوند به وسیله امامین انقلاب ابراز داشت: در شرایط بسیار سخت كه همه می‌گویند كار تمام هست، رهبر معظم انقلاب می‌ایستند و مسئولان را مدیریت می‌كنند، و مهمترین مبحث در این میان توكل است كه خودشان هستند و مستمر و مدام به امری كه محقق خواهد شد وعده می‌دهند كه این در فتنه‌ها بسیار مؤثر بوده است.

وی درباره جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری بر جهاد تبیین تأكید بسیار دارند و می‌فرمایند «این جهاد عینی است، فوری است، همه باید اقدام كنند» این را می‌بینیم كه در این زمان با تمام مشكلات و سختی‌هایی كه وجود دارد، حضرت اقا چقدر به جهاد تبیین تأكید دارد؟ ولی خودشان در بیانات خود به این امر پرداخته‌اند و با ایجاد انگیزه و روحیه بین مسئولان موفقیت در بحران‌ها را رقم زده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره مؤكد به بخش پایانی وصیت امام خمینی (ره) تصریح كرد: تذكرات امام در پایانی‌ترین قسمت وصیت‌نامه مقابله با تحریف ایشان و جلوگیری سوء استفاده كسانی است كه امام از آن‌ها در مقاطعی تعریف كرده است.

این استاد حوزه علمیه قم درباره اطمینان امام از قلب مطمئن و آرام توضیح داد: امام راحل برای خدا كار كرده بود و به تكلیف خود عمل كرده بود، حال نتیجه هر چه می‌خواهد بشود.

وی با اشاره به اینكه امام در پایان وصیتنامه خود را نیازمند مردم می‌داند و از تقصیر و قصور خود عذرخواهی می‌كند ابراز داشت: امام خود را منزه نمی‌داند، تواضع و افتادگی ایشان مثال زدنی است؛ این ذره‌ای تكبر و تعلق در ایشان وجود نداشت و این را می‌توان به رازهای محبوبیت امام خمینی (ره) افزود.

ارسال نظرات