۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۷۳۵۶۴۵
امام جمعه موقت تهران:

انقلاب اسلامی راه را برای تحولی بزرگ در جهان اسلام هموار کرده است

انقلاب اسلامی راه را برای تحولی بزرگ در جهان اسلام هموار کرده است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: انقلابی که امام بزرگوار آن را آغاز و هدایت کرد و خلف صالح ایشان طی بیش از سی سال آن را رهبری کرد، راه را برای تحولی عظیم در جهان اسلام هموار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در بیست و هفتمین یادواره هفتاد و دو شهید سرافراز شهر دیباج شهرستان دامغان که همزمان با ایام رحلت جانگداز حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در محل مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد با تاکید بر ضرورت شناخت درست و تبیین مبانی اندیشه سیاسی والای امام خمینی (ره)، اظهار داشت: نخستین ویژگی بارز امام و پیروان مدرسه قرآن، ایمان است؛ آنگونه که رهبری عظیم الشأن انقلاب فرمودند: امام نماد ایمان به خدای متعال و اتکای به قدرت بی نهایت حق بود.

وی افزود: بهشت و جهنم محصول عمل ما است؛ تنها عمل صالح است که سبب قدرت سیاسی؛ اقتصادی؛ دفاعی و ... می‌شود؛ امام در تمامی دقایق عمرش پایبند به عمل صالح بود و خستگی ناپذیر در این مسیر حرکت کرد؛ ببینید شهید سلیمانی روبروی دریایی از جهل و تاریکی قرار گرفت، اما با سلاح ایمان و عمل صالح در اوج تاریکی، حیات و امید آفرید و پیروزی چشمگیر ثمره اخلاص و مجاهدت او در این مسیر شد آن‌گونه که شهدای دفاع مقدس برای ملت ما عزت آفریدند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نگاه امام و رهبر انقلاب و شهدا به وحدت درونی و وحدت امت بزرگ اسلامی است که تولید قدرت می‌کند، تصریح کرد: تنها در پرتو وحدت، تلاش، صبر و استقامت است که ما می‌توانیم بر مشکلات اقتصادی خود فائق آییم، تصمیمات متکی بر علم و دانش، وحدت ملی و انسجام اجتماعی سرمایه‌های انسانی کشور را بارور می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد شهدا را رهروان و شاگردان سرافراز مکتب اهل بیت و سیره عملی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برشمرد و به تبیین وجوه و اثرات ملی، منطقه‌ای و بین المللی انقلابی اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) پرداخت.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: از یاد نبریم که روزگاری آمریکایی‌ها با یک اشاره خود سرنوشت منطقه را تغییر می‌دادند؛ اما امروز دولشکر زرهی آمریکا وارد عراق می‌شوند، با میلیارد‌ها دلار هزینه؛ صد‌ها کشته و مجروح و سربازان روانی و افسرده، منطقه را ترک می‌کنند؛ دیروز با اشاره صهیونیست‌ها نقشه منطقه تغییر می‌کرد، اما امروز با اراده حزب الله و مردم قهرمان غزه سرزمین‌های اشغالی موشک باران می‌شود و صهیونیست‌ها نگران آینده خویش هستند.

نایب رییس دوره نهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه این تحولات و بسیاری تحولات دیگر به واقع دست آورد انقلابی است که امام بزرگوار آن را آغاز و رهبری کرد؛ دستاورد انقلابی که خلف صالح امام طی بیش از سی سال آن را رهبری و هدایت کرد و راه را برای تحولی عظیم در جهان اسلام هموار نمود.

وی افزود: امروز معادلات بین المللی و سیاسی تغییر کرده و منطقه حساس جنوب غربی آسیا، نقش کلیدی و راهبردی در تحولات جهانی دارد، آمریکا و اروپای امروز قدرت‌های بلا منازع دیروز نیستند و قدرت‌های نوظهور تحولات جهانی را رقم می‌زنند؛ باید گفت که تمام دستاورد‌های عظیم انقلاب در کشور؛ منطقه و جهان اسلام در پرتو اندیشه نورانی شخصیتی است که عمری را در مسیر اصلاح جامعه سپری کرد و دغدغه او احیای اسلام ناب محمدی بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه پایه حرکت و تعالی و تکامل انسانی ایمان است، به واقع ایمان تفسیر روشنی از علم و معرفت است، اشاره کرد: پایه‌های ایمان را باید در جامعه مستحکم کرد؛ اسلام دین علم و عقل و دانش است؛ امام قلّه دانش بود و شخصیت رهبر انقلاب بر مبانی علمی و ایمانی او شکل گرفته و شهدای انقلاب اسلامی نیز در همین راه نورانی گام برداشتند.

امام جمعه موقت تهران گفت: جوانان عزیز؛ بستر‌های گناهی که بواسطه جبهه کفر در دنیای مدرن امروز گسترانده شده است؛ برای خشکاندن ریشه‌های عقلانیت و معرفت ایجاد شده؛ حال آنکه انسان مؤمن اهل هجرت و حرکت است؛ شهدای ما مهاجر فی سبیل الله بودند؛ آن‌ها برای دفاع از ایمان و ایران حرکت کردند؛ تنها یک مهاجر فی سبیل الله مانند شهید سلیمانی می‌تواند با اندیشه و ایمان و اراده خود اینچنین منشا اثر و تحول شود.

وی تصریح کرد: کار آفرینان؛ صاحبان علم و اندیشه؛ جوانان عزیز؛ امروز برای رساندن کشور به قله‌های علم و رشد اقتصادی روز افزون کشور مهاجر فی سبیل الله باشید؛ مدیران و مقامات اجرایی کشور برای فهم مشکلات مردم و حضور در میدان خدمتگزاری مهاجر فی سبیل الله باشند؛ همانا هجرت مقدمه جهاد است؛ جهاد به معنای تلاش بی توقف؛ بی تردید هیچ ملت و اقتصادی بدون تلاش مستمر و همه جانبه و صبر بر سختی‌ها به توفیق دست پیدا نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: شهدا و رزمندگان این وطن ۸ سال ایستادند، آنچنان مقاومت کردند که دشمن را از پیروزی مایوس کردند، مقابل دلارها، فانتوم ها؛ میراج‌ها و موشک‌ها ایستادند تا امروز شما به امنیت و قدرت برسید؛ وحال وظیفه همه ما این است که بایستیم تا فرزندان ایران در آینده مقتدر و قدرتمند باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: دشمن از همه ظرفیت خود برای فشار به ملت بزرگ ایران استفاده می‌کند و ما نیز باید از همه توان خود برای ایستادگی و مقاومت بهره ببریم؛ تاریخ ثابت کرده که در سایه صبر و مقاومت تحت فرماندهی رهبری عالیقدر انقلاب، پیروزی ملت بزرگ ایران قطعی است./۹۷۷/

ارسال نظرات