۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۷۳۵۶۵۰
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

اهداف سه گانه نهضت امام خمینی

اهداف سه گانه نهضت امام خمینی
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به تشریح اهداف قیام امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: ایشان بدون امکانات سخت افزاری تنها با توکل به خدا قیام کرد و به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی دوشنبه شب در جمع عزاداران هئیت قاسم ابن الحسن محله سرپله، گفت: زمانی که حضرت امام(ره) قیام خود را شروع کرد از نظر سخت افزاری چیزی نداشت، قدرت و نیروی نظامی در اختیار نداشت.

وی یادآور شد: در آن زمان امکانات نظامی و نیروی نظامی و امنیتی و رسانه‌ها در اختیار شاه بود وتانک‌های نظامی رژیم طاغوت برای ترس و هراس مردم قم مقابل آستان حضرت معصومه(س) قرار گرفته بودند و این در حالی بود که امام با خودکار و کاغذ و نوشتن اطلاعیه و سخنرانی مردم را از جنایات شاه آگاه می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه امام خمینی(ره) به لحاظ نرم افزاری قوی بود، ادامه داد: امام خمینی(ره) به خدا اعتقاد و باور داشت که اگر دین خدا را یاری کنید خدا هم شما را یاری خواهد کرد، از این رو امیدوار به پیروزی بود و قیام کرد و به نتیجه رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با قانون حاکم بر کار‌های خدا قیام کرد، گفت: امام خمینی (ره) تنها و بدون امکانات سخت افزاری تنها با توکل به خدا قیام کرد و به پیروزی رسید.

وی به خاطره‌ای از عسگراولادی اشاره کرد و یادآور شد: عسگر اولادی بعد از ملاقات های مردمی به امام می‌فرماید، نگران جان شما هستم حتی من از بیت شما که خارج می‌شوم معلوم نیست به تهران برسم و بین راه دستگیر و زندانی شوم، امام در پاسخ عسگراولادی می‌فرماید، هدف را در نظر بگیر همه مشکلات آسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار داشت: وقتی مرحله سوم محقق شود جهان آماده ظهور و آمدن منجی بشریت امام زمان (عج) می‌شود، از این رو هدف از قیام امام در سال ۴۲ تعجیل در ظهور است.

وی به اهداف سه گانه امام خمینی(ره)، سرنگونی طاغوت و تأسیس حکومت اسلامی، بیداری اسلامی و آگاهی بخشی به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: چند سال قبل از بیست و دوم بهمن سال ۵۷ چندین فرعون در کشور‌های اسلامی سرنگون شدند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات