۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۳۵۷۲۶
مو به مو؛

جهاد تبیین برای مقابله با تحریف امام

جهاد تبیین برای مقابله با تحریف امام
یکی از محور‌های مهم جهاد تبیین در این روز‌ها باید معرفی و بازشناساندن رهبر کبیر انقلاب اسلامی و اندیشه‌های ناب او به نسل‌های جدید باشد؛ چرا که صحبت از امام (ره) بهترین تبیین برای انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، سی‌وچهار سال از ارتحال ابرمرد دوران معاصر و رهبر بزرگ‌ترین انقلاب مردمی جهان، حضرت امام خمینی (ره) می‌گذرد. امامی که نه تنها راهبری بزرگ و حکیم بود، بلکه متفکری بی‌بدیل و بنیانگذاری نواندیش و تحول‌آفرین بود.

امام خمینی (ره) از سال‌های آغازین مبارزه در دهه چهل تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و پس از آن در دوره‌ای که سیطره تبلیغاتی و رسانه‌ای غرب و نظام سلطه بر افکار عمومی جهان امری انکارناپذیر بود و صدا‌های مخالف جریان سلطه، توان و امکان عرض اندام در برابر آن را نداشتند، به تنهایی و با ایمان و اراده قلبی قدم در راهی گذاشت که مسیر تاریخ بشر را دستخوش تغییر و دگرگونی کرد. امام (ره) در آن شرایط سخت و دشوار خود یک رسانه شد برای به اوج رساندن پیام آزادی‌خواهان و ظلم‌ستیزان و امروز آثار این حرکت عظیم در جای جای جهان قابل مشاهده است.

نقش‌آفرینی و اثرگذاری امام راحل (ره) و بر هم زدن نقشه‌های شوم استکبار جهانی که نمونه بارز و نقطه عطف آن در پیروزی انقلاب اسلامی به منصه ظهور رسید، دشمنان را بر آن داشت تا برای مقابله با این موج روزافزون، از حمله به انقلاب امام تا تهاجم به جمهوری اسلامی ایران، از جنگ روانی علیه شخصیت آن مرد الهی تا تحریف مکتب او از هیچ کوششی دریغ نکنند.

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای خلف صالح امام خمینی کبیر ۲۵ سال پس از عروج آن مرد بزرگ در سالروز رحلتش هشدار دادند: «آنچه امروز به شما عرض می‌کنم تحت عنوان «تحریف شخصیت امام» است. آیا شخصیت‌ها هم قابل تحریفند؟ معمولاً عنوان تحریف را و اصطلاح تحریف را درباره تحریف متون به کار می‌بریم؛ آیا شخصیت‌ها را هم می‌شود تحریف کرد؟ بله. تحریف شخصیت‌ها به این است که ارکان اصلی شخصیت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا به‌صورت انحرافی و سطحی معنا شود؛ همه این‌ها برمی‌گردد به تحریف شخصیت. شخصیتی که الگو است، امام و پیشوا است، رفتار او، گفتار او برای نسل‌های بعد از خود او راهنما و رهنمود است، اگر تحریف شود زیان بزرگی به وجود خواهد آمد.»

آثار و نشانه‌های این تحریف از سال‌های گذشته در فضای رسانه‌ای و مجازی برای تغییر باور عمومی به ویژه دستکاری ذهنی نسل جوان درباره انقلاب و امام (ره) آغاز شده و می‌خواهد با سرپوش گذاشتن بر ابعاد مهم شخصیتی، دیدگاه‌ها، باور‌ها و گام‌های بزرگی که او برای ملت ایران برداشت، چهره‌ای تحریف شده از امام بسازد تا نسل‌های امروز و فردا با او بیگانه باشند و در پرتو آن ماهیت انقلاب اسلامی را نیز زیر سؤال ببرد.

یکی از محور‌های مهم جهاد تبیین در این روز‌ها و همیشه باید معرفی و بازشناساندن رهبر کبیر انقلاب و اندیشه‌های ناب او به نسل‌های جدید باشد. چرا که صحبت از امام (ره) بهترین تبیین برای انقلاب اسلامی است.

علی حیدری

ارسال نظرات