۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۷۳۵۸۷۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ایران با ساخت موشک «فتاح» به بازدارندگی بسیار بالایی رسیده است

ایران با ساخت موشک «فتاح» به بازدارندگی بسیار بالایی رسیده است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: آمریکا اعتراف کرده است ایران با ساخت موشک فتاح نیازی به بمب هسته‌ای ندارد و با تولید این موشک به بازدارندگی بسیاربالا رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، به سالروز شهادت آیت الله سعیدی در بیستم خرداد ۱۳۴۹ ماه در سن ۴۱ سالگی اشاره کرد و گفت: آیت الله سعیدی با سخنرانی‌های انقلابی و حمایت از امام خمینی(ره) و بیان حقایق دوم فروردین سال ۴۲ دستگیر و سال ۱۳۴۹ در زندان به شهادت می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به روز صنایع دستی و روز ملی فرش دستبافت ایران و ارتباط این دو مناسبت با شهرستان کاشان اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم یکی از افتخارات ۴۰ ساله اخیر را افزایش چندین برابری صادرات غیرنفتی اعلام کرد.

وی از فعالان صنایع دستی بویژه صنعت فرش درخواست کرد تا در کنار هنر و زیبایی تلاش کنید فرهنگ ایرانی و فرهنگ اسلامی را نیز در قالب صنایع دستی و فرش به سراسر جهان صادر شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان به ۲۴ خرداد روز دحو الارض روز مخصوص زیارتی امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: اگر توفیق زیارت امام رضا(ع) را در این روز را نداشتید یک دوره جامعه کبیره و یا یک امین الله و یا حداقل یک صلوات خاصه برای امام رضا(ع) بخوانید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به تغییرات در مدیریت شهری کاشان عزل شهردار کاشان از سوی اعضای شورای شهر کاشان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که شورای شهر کاشان برای شهرستان کاشان شهردار متخصص و متعهد و انقلابی انتخاب کنند.

وی به فراز‌های مهم فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: برای ایشان چندین مناسبت به عنوان مناسب‌های ممتاز محسوب می‌شود از جمله نخستین روز سال نو و ۱۴ خرداد است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات ۱۴ خرداد امسال می‌فرماید، ایمان و امید دو نرم افزار امام خمینی(ره) برای تغییر در کشور و در جهان اسلام بود و از همه درخواست کرد برای ترویج ایمان و امید در جامعه اهتمام داشته باشند.

وی به برخی از مؤلفه‌های امیدآفرین در جامعه اشاره کرد و بر مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد و اظهار داشت: صفحات نخست بیانیه گام انقلاب امیدآفرینی در ۴۰ ساله گذشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به اتفاقات سه ماه اخیر برای جمهوری اسلامی در سطح بین المللی همه امید آفرین بود، افزود: آمریکا و اسرائیل همه تلاش و توان خود را برای انزوای جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی به کار گرفته اند.

وی ادامه داد: علی رغم همه تلاش‌های آمریکا و اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران در ۵ مجموعه مهم بین المللی از جمله نایب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، گزارشگر کمیته خلع سلاح و عدم اشاعه مجمع و نیز عضویت هیات رئیسه این کمیته با رای ۵۶ از اعضای گروه آسیا و اقیانوسیه، انتخاب ایران به ریاست مجمع اجتماعی شورای اجتماعی سازمان ملل، شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل با اجماع با عضویت ایران در کمیسیون پیشگیری از جرم و عدالت کیفری و کمیته برنامه وهماهنگی ملل متحد تصمیم ساز شده است و در تصمیمات کلان می‌تواند نقش آفرین باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: این اتفاقات در تغییری که رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، نظم نوین جهانی در حال تغییر است، جمهوری اسلامی به رغم تلاش‌های آمریکا و اسرائیل نقش آفرین است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی رونمایی از موشک هاپیرسونیک فرا صوت جمهوری اسلامی ایران را یکی دیگر مؤلفه‌های امید آفرینی نام برد و گفت: تنها سه کشور آمریکا و روسیه و چین از چنین تکنولوژی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه موشک هاپیرسونیک فرا صوت جمهوری اسلامی ایران از سوی رهبر معظم انقلاب موشک فتاح نامگذاری شد، افزود: سرعت موشک فتاح جمهوری اسلامی فراصوت است و این سمانه در یک ساعت ۵ هزار و ۶۳۳ کیلومتر را طی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: آمریکا اعتراف کرده است ایران با ساخت موشک فتاح نیازی به بمب هسته‌ای ندارد و با تولید این موشک به بازدارندگی بسیاربالا رسیده است.

وی سفر دریایی ناوگان جمهوری اسلامی ایران به دور دنیا را چهارمین مؤلفه امید آفرینی دانست و اظهار داشت: برای نخستین بار نیروی ایران وارد دو اقیانوس مهم اطلس و آرام شد و سوختگیری ناوگان جمهوری اسلامی ایران برای آمریکا تبدیل به یک معما شده است.

به گفته وی سفر دریایی ناوگان جمهوری اسلامی ایران به دور دنیا افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است که آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند ایران چنین توانی را ندارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات