۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۷۳۵۸۱۵
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

نقش مهم حوزه هنری در گسترش فرهنگ جهاد

نقش مهم حوزه هنری در گسترش فرهنگ جهاد
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه حوزه هنری می‌تواند در گسترش فرهنگ جهاد نقش داشته باشد گفت: حوزه هنری می‌تواند روش‌های جدید و موانع را شناسایی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی چهار شنبه شب در دیدار رئیس حوزه هنری شهرستان کاشان گفت: ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است از انتظارات رهبر معظم انقلاب از مجموعه دستگاه‌های فرهنگی همچون وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و حوزه هنری است.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب هر کجا با مشکلاتی روبرو بوده ایم، جایی است که بسیج و بسیجی در وسط میدان حضور نداشته است، از این رو وظیفه شما نگهداری و آوردن بسیج در میدان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه حوزه هنری می‌تواند ارتباط خوبی با دستگاه‌های هنری برای برای ترویج فرهنگ ایثار و جهاد برقرار کند، اظهار داشت: وظیفه حوزه هنری آوردن بسیج به میدان است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در توصیه‌های هفتگانه خود در بیانیه گام دوم انقلاب علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت، مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن، سبک زندگی) از واژه جهاد استفاده کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و آن را نیازمند جهاد همه جانبه دانست یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرهنگ جهاد را در بیانیه گام دوم کشور تبیین کرده است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری می‌تواند در گسترش فرهنگ جهاد نقش اساسی داشته باشد، اظهار داشت: حوزه هنری می‌تواند روش‌های جدید و موانع را شناسایی کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به ضرورت هم افزایی در فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد و افزود: مجموعه باغ موزه دفاع مقدس که زیرمجموعه معاونت عمرانی و ثبت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس است نیاز به همکاری حوزه هنری دارد.

وی همچنین به لزوم تعامل حوزه هنری با حوزه علمیه برای بهره برداری از دستاورد‌های حوزه هنری در راستای ترویج قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: حوزه دارای شبکه قوی است که از این شبکه امام خمینی (ره) سال ۴۲ برای قیام انقلاب اسلامی استفاده کرد و بخش نرم افزاری قیام امام خمینی(ره) را برعهده داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ارتباط حوزه هنری با دانشگاه و مسؤولان نهاد مقام معظم رهبری و معاونین فرهنگی در دانشگاه، امور مساجد و آموزش و پرورش با هدف آشنایی با فعالیت‌های حوزه هنری را ضروری دانست.

به گفته وی ارتباط حوزه هنری با دیگر نهاد‌های مرتبط فرهنگی و هنری در ارتقاء این نهاد و نشر و اطلاع رسانی برنامه‌های حوزه هنری حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآورشد: حوزه هنری از محتوا‌های ارزشمندی برخوردار است که می‌تواند برای نسل نوجوان و جوان تأثیرگذار باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات