۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۷۳۵۸۷۰
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

خوش اخلاقی سبب تجلی رحمت الهی در سیمای انسان می شود

خوش اخلاقی سبب تجلی رحمت الهی در سیمای انسان می شود
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه خوش اخلاقی گناه را نابود می‌کند، گفت: کثرت فرستادن ذکر صلوات و خوش اخلاقی کارنامه اعمال انسان را سنگین می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پنجشنبه شب در دیدار با خانواده مربی با اخلاق و با ایمان و پیشکسوت و قهرمان کشتی جهان محمد فهیمی فر، گفت: کثرت ذکر صلوات و خوش اخلاقی کارنامه انسان را سنگین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خوش اخلاقی گناه را نابود می‌کند افزود: حجت الاسلام ابوترابی سید آزادگان هنگام اسارت و شکنجه با وجود تحمل شکنجه ها، اما با اخلاق خوش همه را منقلب می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه حسن خلق به عنوان یکی از مولفه‌های مهم دینی و اسلامی، افزود: حسن خلق با خانواده و اطرافیان از نگاه دینی و مذهبی به عنوان یکی از مولفه‌های تکمیل دین است.

وی افزود: خوش‌ اخلاقی سبب تجلی رحمت خداوند در سیمای انسان می‌شود و رحمت خدا پس نمی‌زند بلکه جذب می‌کند، از این رو با رحمت الهی مجذوب می‌شوید و رحمت خدا معرفت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه با زبان خوش می‌توان ایمان مردم را زیاد کرد و با بدرفتاری ایمان را از مردم گرفت اظهار داشت: عملکرد بد سبب بدبینی به دین و عملکرد خوب سبب تغییرنگرش‌ها است.

وی یادآور شد: خداوند در سوره مبارکه مدثر آیات ۳۸ تا ۴۴ می‌فرماید، سرنوشت هر انسانی در قیامت در گرو اعمال و رفتار او است، اگر عملکرد خوبی در دنیا داشته باشد در آخرت جایگاه خوبی به او داده خواهد شد.

به گفته وی خوش اخلاقی، احسان، خوش خویی، کرامت نفس و بذل و احسان بویژه اطعام نیازمندان در نزد خدای سبحان بسیار محبوب است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: دین اسلام همواره پیروان خود را به حُسن خلق و نرم خویی و ملایمت در گفتار و رفتار فدعوت کرده است، چرا که این آموزه یکی از مهم‌ترین عوامل قدرت، موفقیت و پیروزی انسان در زندگی است.

وی با اشاره به اینکه امیرمومنان (ع) می‌فرماید، سرلوحه نامه عمل انسان با ایمان، حُسن خلق او است گفت: آنچه در عنوان و سرلوحه نامه اعمال قرار می‌گیرد، بهترین و مهم‌ترین آن‌ها است خوش اخلاقی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه خوش اخلاقی امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: مرحوم فهیمی فر با اخلاق خوش خود بسیاری از افراد را به دین متمایل کرده است.

مرحوم فهیمی فرمربی با اخلاق، پهلوان و مومن و انقلابی عنوان دار مقام سوم مسابقات پیشکسوتان کشتی  صربستان در سال ۲۱۰۴ در سه دهه مربی گری در کاشان بیش از دو هزار شاگرد در رشته کشتی تربیت کرد و قبل از آموزش فنون کشتی، اخلاق را به شاگردان خود آموزش می‌داد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات