۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۷۳۶۴۸۴

بازدید مدیر حوزه علمیه خراسان از مدارس علمیه شهرستان سبزوار

بازدید مدیر حوزه علمیه خراسان از مدارس علمیه شهرستان سبزوار
بازدید از مدرسه فخریه از قدیمی‌ترین مدارس علمیه جهان تشیع و حضور بر مزار شهید الداغی، از برنامه‌های مدیر حوزه علمیه خراسان در شهر سبزوار بود.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر این حوزه به همراه جمعی از دیگر مسئولان حوزه علمیه خراسان از مدارس علمیه شهرستان سبزوار بازدید کرده و از نزدیک به مسائل این مدارس رسیدگی کردند.

بنا بر این گزارش، بازدید از مدرسه فخریه، قدیمی‌ترین مدرسه علمیه جهان تشیع که در شهر سبزوار واقع شده و حضور بر مزار شهید غیرت حمیدرضا الداغی، در گلزار شهدای شهر سبزوار و ادای احترام به این شهید از برنامه های این سفر بود.

مدیر حوزه علمیه خراسان، طی بازدید از مدرسه علمیه نرجس سبزوار، پای صحبت‌ها و درددل طلاب، اساتید و مسئولان این مدرسه نشسته و پس از شنیدن مسائل مربوطه، گفت: بازسازی و تقویت رشته های تخصصی بر اساس نیازهای روز، همواره پیگیری می شود که به کارآمدی نزدیک‌تر شود و اگر درسی اضافه یا کم است اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط همچنین در جمع طلاب، مدیران و کادر مدرسه علمیه اهل بیت سبزوار، گفت: مساله برنامه محوری و اجرای یک برنامه بدون توجه و اهتمام به کیفیت و کارآمدی آن در بدنه مجموعه های اداری و سازمانی، آسیب بزرگی است.

وی با اشاره به پیگیری برنامه نظام جامع آموزش حوزه علمیه خراسان، تصریح کرد: نظام جامع آموزش حوزه علمیه خراسان تربیت محور بوده و در آن به اقتضائات شهرستان ها و تناسب دروس هر مدرسه علمیه با منطقه خود توجه شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان به مساله ارزیابی و سطح بندی مدارس علمیه اشاره و ابراز کرد: ظرفیت مدارس علمیه، ارزیابی و مدارس سطح بندی خواهند شد تا فعالیت های بیشتری به مدارس واگذار شود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط ضمن اشاره به پیگیری مشکلات معیشت طلاب حوزه علمیه خراسان، آن را از جمله مهمترین دغدغه های این مرکز عنوان و خاطر نشان کرد: مسئولان حوزه علمیه خراسان در طول ماه های اخیر تاکنون سه بار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را در مشهد ملاقات و فراکسیون روحانیت را پای کار آورده اند.

طرح موضوع ضرورت هدایت و مشاوره تحصیلی در حوزه علمیه خراسان و تدوین برنامه آن در قالب نظام جامع آموزش این حوزه، از جمله دیگر محورهای مورد بحث در این نشست بود که با تبادل نظر کادر مدرسه نیز همراه شد.

گفتنی است، سرکشی از مدرسه علمیه شریعتمدار سبزوار نیز از دیگر برنامه های این سفر بود.

ارسال نظرات